Six Suites for Violoncello solo BWV 1007-1012
arranged for Viola solo
Johann Sebastian Bach
Sześć suit Bacha na wiolonczelę solo należy do najważniejszych dzieł XVIII-wiecznej solowej literatury smyczkowej. Utwory te od początku wykonywane są także na altówce – praktyka ta cieszy się niesłabnącą popularnością do dziś.
Sytuacja źródłowa dotycząca suit wiolonczelowych jest złożona: autografy Bacha zaginęły, a zachowane źródła często są ze sobą sprzeczne pod względem frazowania, gry smyczkowej i innych szczegółów muzycznych. Podczas gdy większość istniejących transkrypcji altówek opiera się na kopii rękopisu sporządzonej przez Annę Magdalenę Bach, to wydanie jest kontynuacją rękopisu przygotowanego przez Johanna Nikolausa Schobera, a także anonimowego rękopisu, który prawdopodobnie został zamówiony przez Johanna Traega, ponieważ mogą odzwierciedlać późniejsze przemyślenia i opracowania na temat Suity kompozytora. Chung Park oparł swoją aranżację na gruntownym przestudiowaniu wydań Bach's Cello Suites wydanych w Urtext przez Bärenreitera i zaleca altowiolistom odwoływanie się do tych wydań i faksymile (BA05217 pod redakcją Douglasa Woodfulla-Harrisa i Bettiny Schwemer; BA05278 pod redakcją Andrew Talle) w celu uzyskania dalszych informacji ocena źródeł i porównanie różnych odczytań.