Po raz pierwszy kompletne dzieła Mozarta na dwa fortepiany, w tym utwory fragmentaryczne, są publikowane razem w jednym tomie. Oprócz słynnej Sonaty D-dur i Fugi c-moll, tom zawiera fragmentaryczne Larghetto i Allegro Es-dur we współczesnym wykonaniu Maximiliana Stadlera, odkryte na nowo w 1963 roku. Znaczenie, jakie Mozart przywiązywał do swojej Fugi w C-moll znajduje odzwierciedlenie w tym, że zaaranżował go na smyczki w 1788 r., kiedy to wprowadził Adagio. To Adagio znajduje się w załączniku do tego wydania w opracowaniu na dwa fortepiany. Przedmowa znanego badacza twórczości Mozarta, Manfreda Hermanna Schmida, omawia pytania dotyczące historii i rozwoju dzieł, a także praktyki wykonawczej.
- Urtext nowej edycji
- Przedmowa (niem. / ang.) ze szczegółowym komentarzem na temat składu prac i wskazówkami dotyczącymi praktyki wykonawczej
·
Einleitung: Mozarts Werke für zwei Klaviere:
·
Die Sonate KV 448
·
Sonaten-Fragmente
·
Die Fuge KV 426 und andere kontrapunktische Arbeiten
·
Mozarts Instrumente
·
Zur Edition
·
Anmerkung zum Fingersatz
·
Introduction: Mozart's Works for Two Pianos:
·
The Sonata K. 448
·
Sonata Fragments
·
The Fugue K. 426 and Other Contrapuntual Essays
·
Mozart's Instruments
·
Notes on the Edition
·
Note on Fingering
·
Faksimiles / Facsimiles
·
Sonate KV 448
·
Fuge KV 426
·
Anhang I: Fragmente / Appendix I: Fragments:
·
Faksimile / Facsimile: Erste Seite des Larghetto und Allegro KV deest / First page of the Larghetto and Allegro, K. deest
·
Larghetto und Allegro KV deest = Fr 1781f
·
Grave und Presto KV Anh. 42 = Fr 1782b
·
Sonatensatz KV Anh. 43 = Fr 1782c
·
Allegro KV Anh. 44 = Fr 1785d
·
Fuge KV Anh. 45 = Fr 1785a
·
Anhang II / Appendix II:
·
Adagio KV 546 Bearbeitung für zwei Klaviere von Michael Töpel / Adagio, K. 546, Arrangement for two Pianos by Michael Töpel