Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
„Czeskie tańce na fortepian” to ostatni cykl, a zarazem kulminacyjny moment twórczości Bedricha Smetany na fortepian. Impulsem do powstania tego dzieła dla Smetany był prawdopodobnie pierwszy cykl „Tańców słowiańskich” Antonina Dvoraka. Tom zawiera cztery polki skomponowane w 1877 r., którymi Smetana w mistrzowski sposób zakończył swoją stylizację polki oraz dziesięć tańców ludowych z 1879 r. o tytułach takich jak „Furiant”, „Ślepicka” (Kurczak), „Oves” (Owies), „Medved” (Niedźwiedź), „Cibulicka” (Mała Cebula), „Dupak”, „Hulan” (Ułan), „Obkrocak” (Callipers), „Sousedska”, „Skocna” (Wiosenny Taniec). Za tymi nazwami kryją się różnorodne, niezwykle różnorodne typy żywiołowych tańców młodzieżowych i lirycznych dziewcząt. Cykl kończy się dwoma tańcami grupowymi. Nowe wydanie utworu opatrzone jest komentarzem redakcyjnym pianisty Jana Novotnego.
check_circle
check_circle