Dzięki tym trzem badaniom Bartók dość celowo odcisnął swój ślad na Nowej Muzyce w 1918 roku. Pierwsze badanie jest rodzajem superładowanego, gwałtownie poruszanego Allegro barbaro, podczas gdy drugie, z musującymi wodospadami dźwięku, wydaje się pachnące elegancją zainspirowany Debussy. W trzecim natomiast wpływ Schönberga jest rozpoznawalny. Jego „prywatne występy muzyczne” w Wiedniu były również nielicznymi okazjami w latach dwudziestych XX wieku, kiedy niezwykle wymagający cykl Bartóka - dla wykonawców i słuchaczy - był odtwarzany wiele razy. Wydanie wydane przez Universal Edition w 1918 r., Pierwsze wydanie pierwszego wydania zostało wyprzedane tak szybko, że drugie zostało wydane już w 1921 r. Urtextowe wydanie László Somfai oparte jest na tekście muzycznym pełnej wersji Bartók oraz, oprócz ekscytującej przedmowa o pochodzeniu utworu, zawiera również ciekawe, praktyczne sugestie dotyczące wykonania.
12,00 €
w tym VAT, plus koszty wysyłki
dostępny
Brak praw do dystrybucji dla Francji i Hiszpanii