„Sceny leśne” Schumanna op. 82 pochodzą z lat 1848/49. Był to najbardziej twórczy okres kompozytora, ale naznaczony rewolucyjnymi niepokojami i niepewnością polityczną. Oprócz kompozycji chóralnych i najważniejszych dzieł dramatycznych, w tym opery „Genoveva” i „Manfred” Schumann, stworzono kameralny cykl fortepianowy Sceny leśne, inspirowany ilustracjami o tym samym temacie.
Jako ostatni napisano tęskniutki filigran „Vogel als Prophet” (nr 7), prawdopodobnie najbardziej znany utwór z tego cyklu. Utwory o umiarkowanym stopniu trudności technicznej oczarowują swoją poezją przypominającą pieśń i są klejnotem rodzimej muzyki z okresu romantycznego.
„Vogel als Prophet” i „Herberge” zostały wydrukowane przy użyciu rozkładanej strony, dzięki czemu nie trzeba przewracać stron.
„Sceny leśne” op. 82 opublikowano w krytycznym naukowo wydaniu Urtext, odzwierciedlającym najnowszy stan badań. Jest to jeden z najpopularniejszych cykli fortepianowych Schumanna, który jest wysoko oceniany w romantycznej literaturze fortepianowej. Palcowanie bierze pod uwagę współczesną praktykę wykonawczą, a także grę na współczesnym fortepianie koncertowym.
- Urtext wydanie oparte na wszystkich dostępnych źródłach i odzwierciedlające najnowsze wyniki badań
- Z palcami i sugestiami dotyczącymi wykonania przez Ragna Schirmer
- Ze szczegółowym wstępem (Ger / Eng) i komentarzem krytycznym (Eng)
Wiodąca niemiecka pianistka Ragna Schirmer
zdobył wyjątkową reputację, nie tylko dwukrotnie wygrywając Lipski Konkurs Bachowski, ale także otrzymując liczne nagrody, w tym dwie nagrody ECHO-Klassik. Od dawna szczególnie interesowała się historyczną praktyką wykonawczą na nowoczesnych instrumentach, co ostatnio znalazło odzwierciedlenie w jej bardzo chwalonym kompletnym nagraniu zestawów klawiszowych George'a Friderica Handla. Oprócz międzynarodowej kariery wykonawczej Ragna Schirmer jest obecnie profesorem na Uniwersytecie Muzycznym w Mannheim i szkole specjalistycznej Latina August Hermann Francke w Halle.
Kompozycje Roberta i Clary Schumann znajdują się w centrum twórczości Ragny Schirmer, a na płycie CD nagrała „Wariacje na temat Beethovena” Roberta Schumanna oraz „Studia symfoniczne”. Jej koncerty, na których gra na oryginalnym grotryjskim fortepianie Klary Schumann z 1879 r., Pozwoliły jej uzyskać wgląd w praktyczne kwestie wykonawcze. Teraz włączyła je do swoich badań nad palcami Clary „Sceny leśne” Schumanna op. 82