Wczesne dowody na zainteresowanie Schuberta muzyką z przeszłości można znaleźć w jego „Fantazji c-moll” z 1811 r. (D 2 E), z echem fantazji Mozarta w tym samym tonie. Powtarzający się fragment motywu w wirtuozowskiej „Graz Fantasy” C-dur (D 605 A), prawdopodobnie skomponowanej w latach 1818–1821, zapowiada już monumentalną „Wanderer Fantasy” z 1822 r. (Op. 15 - D 760).
BA 10862 z nadrukowanym przestronnym grawerem łączy w jednym tomie wielkie fantazje Schuberta na fortepian solo i po raz pierwszy prezentuje wczesne dzieło „Fantazja c-moll” w krytycznym dla naukowców wydaniu Urtext. Oferuje zaawansowanym uczniom, studentom i zawodowym pianistom bogaty urozmaicony pod względem muzycznym i technicznym ekscytujący dodatek do ich repertuaru. W tym wydaniu znajdują się uwagi na temat praktyki wykonawczej, pouczająca przedmowa, praktyczne przewracanie stron i elegancki grawer.
Najsłynniejsza z fantazji, Wanderer Fantasy, pojawia się teraz w osobnym wydaniu (BA 10870).
Podczas gdy Schubert grał w Wanderer Fantasy dla kręgu przyjaciół, zachwiał się i zawołał niecierpliwie: Diabeł powinien zagrać w takie rzeczy! ”
Ale to nie Diabeł, ale Liszt - podobnie jak Schumann, wielki wielbiciel utworu - później zaaranżował Fantazję Wędrowca na fortepian i orkiestrę, a następnie na dwa fortepiany. Również Liszt nadał utworowi pseudonim, który zachował do dziś.
• Na podstawie Urtext nowej edycji Schuberta
• Pierwsza krytyczna naukowo edycja Fantazji c-moll (D 2 E)
• Uwagi na temat praktyki wykonawczej (niemiecki / niemiecki)
• Zawiera wstępne informacje (niemiecki / niemiecki) i Komentarz krytyczny (ang.)
Treść
„Fantazja c-moll” D 2 E
„Fantazja C-dur” D 605 A „Graz Fantasy”
„Fantazja C-dur”, op. 15 - D 760 „Wędrowiec”