Po niedawno wyrytych publikacjach „Moments Musicaux” (BA 9647) i „Impromptus” (BA 9648) Schuberta, późne utwory fortepianowe kompozytora zostaną teraz opublikowane w krytycznej naukowo edycji Urtext, która spełni wymagania współczesnych wykonawców. Popularna „Ungarische Melodie” D 817 Schuberta, inspirowana cygańskimi melodiami, została skomponowana w 1824 r .; jego „Allegretto c-moll” D 915 zostało napisane wiosną 1827 r .; nieco później, najpóźniej w 1828 r., napisał także „Drei Klavierstücke” D 94, które są ściśle związane formą z jego „Moments Musicaux”.
W tej edycji zawarte są sugestie dotyczące praktyki wykonawczej, optymalnego przewracania stron i palcowania, które uwzględniają istotne aspekty praktyki wykonawczej czasu Schuberta, a także występ na nowoczesnych fortepianach koncertowych.
- Na podstawie Urtext „New Edition Schuberta”
- Nowo grawerowana edycja Urtext z optymalnymi przewracaniem stron
- Z palcami i informacjami na temat praktyki wykonawczej (Ger / Eng)
- Szczegółowa przedmowa (Ger / Eng) i komentarz krytyczny (Eng)
Spis treści
Ungarische Melodie D 817
Allegretto in c D 915
Drei Klavierstücke D 946
Mario Aschauer
studiował fortepian, historyczne instrumenty klawiszowe, dyrygenturę i muzykologię w Linzu, Salzburgu i Wiedniu. Występuje jako solista i kameralista m.in. z austriackim „Calamus-Consort”, a także opracował szeroki repertuar na fortepian, cembalo i organy. Mario Aschauer jest współpracownikiem „Nowej Edycji Schuberta” od 2008 roku i nauczycielem na uniwersytecie w Wiedniu. W swoich badaniach koncentruje się na historycznej praktyce wykonawczej europejskiej muzyki artystycznej XVII-XIX wieku.