Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Dzięki umiejętnemu połączeniu romantycznej melodii i błyskotliwej wirtuozerii Koncert kontrabasowy Koussevitzky’ego op. 3 jest jednym z najpopularniejszych utworów swojego gatunku od czasu jego moskiewskiej premiery w 1905 roku. Nic dziwnego, ponieważ wirtuoz kontrabasisty Koussevitzky skomponował go na swój własny instrument. Już w latach 1906/07 ukazało się w Moskwie pierwsze wydanie fortepianowe, w 1910 r. drugie w Lipsku. Obydwa zawierają jednak tak wiele błędów w partii solowej, że do dziś w wielu fragmentach istnieje niepewność co do poprawności tekstu nutowego. Kontrabasista Tobias Glöckler przygotował swoje wydanie Urtext, korzystając z kilku źródeł: oprócz materiałów wykonawczych rękopisu i skrótów fortepianowych opublikowanych za życia kompozytora, przestudiował także nagrania z Koussevitzkym jako solistą – tworząc w ten sposób ostatecznie szczegółowo zbadany Urtekstowe wydanie partytury orkiestrowej i redukcja fortepianowa tej klasyki literatury kontrabasowej. Jak wszystkie koncerty kontrabasowe wydane przez wydawnictwo Henle Publishers, także i to wydanie zawiera redukcję fortepianową Christopha Sobańskiego w dwóch tonacjach (e-moll i fis-moll) do wykonania w stroju solowym lub orkiestrowym. Materiał orkiestrowy dostępny w Friedrich Hofmeister Musikverlag z zaznaczoną i nieoznakowaną partią smyczkową do strojenia solowego i orkiestrowego
check_circle
check_circle