Trudno przecenić centralne znaczenie Jana Pieterszoon Sweelincka (1562–1621) dla barokowej muzyki klawiszowej. Wydanie naukowe Siegberta Rampe'a jest pierwszym wydaniem kompletnych dzieł Sweelincka na klawiaturę, które odróżniają „dzieła o określonej autentyczności” od „dzieł o wątpliwej autentyczności”. Po raz pierwszy tomy III.1 i III.2 zawierają wszystkie aranżacje chorałowe przypisywane Sweelinckowi lub przekazywane pod jego nazwiskiem. Tomy IV.1 i IV.2 zawierają wszystkie wariacje taneczne i pieśni.
- Ostateczne kompletne wydanie Urtext
- każdy tom zawiera faksymile i komentarz krytyczny (niem. / Ang.) Z listą źródeł
- Szczegółowe przedmowa (niem. / Ang.) Na temat struktury prac i techniki redakcyjnej
- ze wskazówkami dotyczącymi instrumentacji i praktyki wykonawczej
- Uwagi dotyczące zdobnictwa