Werke für Orgel oder Pedalklavier
ROBERT SCHUMANN
Robert Schumann przez całe życie szanował Jana Sebastiana Bacha i jego polifoniczny styl. Dlatego w stosunkowo krótkim czasie od 1845 r. powstały „Sześć etiud w formie kanonicznej” op. 56, przypominające nieco Inwencje Bacha, oraz „Cztery szkice” op. 58 na fortepian pedałowy. „Sześć fug na imię BACH” op. 60 na organy lub fortepian pedałowy to w historii muzyki pierwsze znaczące kompozycje organowe na temat B-A-C-H przed wielkimi dziełami, które stworzyli na ten temat Franz Liszt i Max Reger. Kompozycjami na fortepian pedałowy - taki instrument znajdował się wówczas w Lipskiej Szkole Muzycznej - Schumann chciał „wnieść nowy rozmach w muzykę fortepianową”. Fortepian ten, wyposażony w klawiaturę pedałową, nie był jednak powszechnie używany w następnych latach, w związku z czym jak najbardziej uprawnione jest granie na organach opublikowanych w tym wydaniu utworów Schumanna. Wydawcą jest znany organista i profesor Gerhard Weinberger.