Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Studiowanie szkiców dzieł uznanych przez artystę za skończone, doskonałe, jest zajęciem fascynującym. Pozwala wniknąć w tajniki pracy twórczej, porównać pierwszy zarys kompozycji z jej wersją ostateczną. Szkic pozostaje na ogół nienazwany, zdarza się jednak, że artysta podnosi rangę swojej pracy nadając jej tytuł, po czym na podstawie już skończonego utworu tworzy kolejną, doskonalszą jego wersję. W spisie kompozycji Grażyny Bacewicz, których pełny katalog znajduje się w Bibliotece Narodowej w Warszawie, znajduje się utwór na kwartet smyczkowy zatytułowany: Quatuor. Rękopis pozostawiony jest bez daty, jednak analiza treści muzycznej pozwala określić czas powstania na połowę lat sześćdziesiątych XX wieku. W twórczości kompozytorki tego okresu szczególnego znaczenia nabiera kolorystyka instrumentalna, która często staje się elementem formotwórczym.
check_circle
check_circle