• NAUCZANIE GRY NA FORTEPIANIE

NAUCZANIE GRY NA FORTEPIANIE

59,00 zł
Brutto
KIERSKA ANNA
Obecnie brak na stanie

Interested in this product? Drop us an email and we will let you know when it's available for order.

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

Książka Anny Kierskiej stanowi kompendium wiedzy na temat nauczania gry na fortepianie. Autorka wyczerpująco przedstawia różnorodne kwestie pianistyczne, które dopełnia wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Powołuje się przy tym na bogatą literaturę przedmiotu, a wszystkie treści wzbogaca swoimi przemyśleniami i sugestiami, zweryfikowanymi przez wieloletnią własną praktykę pedagogiczną. Na kartach książki czytelnicy znajdą prezentację różnych metod pracy możliwych do zastosowania w nauczaniu początkowym oraz na dalszych etapach kształcenia pianistycznego. Kolejne zagadnienia autorka omawia z teoretycznego punktu widzenia oraz podaje przykłady ćwiczeń przydatnych w trakcie praktycznego opanowywania poszczególnych problemów. Anna Kierska podstawową edukację muzyczną otrzymała w Szkole Muzycznej w Legnicy, średnią w Liceum Muzycznym we Wrocławiu, a studia wyższe rozpoczęła w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach i w trakcie studiów w 1958 roku przeniosła się do uczelni wrocławskiej. Tu, w klasie prof. Włodzimierza Obidowicza uzyskała dyplom w zakresie gry na fortepianie. Przedmiotem jej zainteresowań była dydaktyka pianistyczna, a więc zagadnienia przekazywane głównie przez metodyków – w uczelni katowickiej przez prof. Wandę Chmielowską, a w uczelni wrocławskiej przez prof. Marię Ogilbiankę. Już w czasie studiów podjęła pracę pedagogiczną w podstawowym szkolnictwie muzycznym, a po otrzymaniu absolutorium przyjęła propozycję pracy na kursie średnim w Szkole Muzycznej w Legnicy oraz okresowo w Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu. W 1960 roku została zatrudniona w PWSM we Wrocławiu (od 1981 roku Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego), w której to uczelni pracowała do 2002 roku, prowadząc zajęcia z fortepianu na Wydziale Edukacji Muzycznej, Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii oraz na Wydziale Wokalnym. Od roku 1974 prowadziła przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie” na Wydziale Instrumentalnym i na Wydziale Edukacji Muzycznej. Dla potrzeb obu wydziałów stworzyła własne autorskie programy nauczania tego przedmiotu. Okresowo w ramach Studium Przedmiotowo-Metodycznego organizowanego przez Wrocławski Oddział Instytutu Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych (późniejsze Centrum Doskonalenia Nauczycieli) prowadziła zajęcia z fortepianu, a w ramach kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli szkół i ognisk muzycznych – zajęcia z metodyki nauczania gry na fortepianie. W latach 1989–1992 pełniła funkcję kierownika Zakładu Fortepianu Ogólnego przy Katedrze Fortepianu wrocławskiej Akademii Muzycznej. Była wielokrotnie nagradzana i odznaczana za osiągnięcia w pracy dydaktycznej i organizatorskiej. Kontakt z autorką: anna.kierska@gmail.com Spis treści (Wybór zagadnień szczegółowych) Od wydawcy Nota o autorce Od autorki Wprowadzenie Część I Rozdział I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga Rozdział II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują Rozdział III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie” Część II Rozdział IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych Rozdział V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych Rozdział VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki Rozdział VII. Wstępne poznanie instrumentu Rozdział VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia Rozdział IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej Rozdział X. Rytm i problemy z nim związane Rozdział XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką Rozdział XII. Korekta aparatu gry Rozdział XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk Rozdział XIV. Gamy i pasaże Rozdział XV. Zapis nutowy a gra a vista Rozdział XVI. Polifonia Rozdział XVII. Pamięć Rozdział XVIII. Pedalizacja Rozdział XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu Rozdział XX. O ćwiczeniu Rozdział XXI. Gra zespołowa Rozdział XXII. Parę uwag o lekcji Rozdział XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy” Dopowiedzenie Bibliografia Wykaz źródeł reprodukcji rycin i przykładów nutowych Książka Anny Kierskiej stanowi kompendium wiedzy na temat nauczania gry na fortepianie. Autorka wyczerpująco przedstawia różnorodne kwestie pianistyczne, które dopełnia wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Powołuje się przy tym na bogatą literaturę przedmiotu, a wszystkie treści wzbogaca swoimi przemyśleniami i sugestiami, zweryfikowanymi przez wieloletnią własną praktykę pedagogiczną. Na kartach książki czytelnicy znajdą prezentację różnych metod pracy możliwych do zastosowania w nauczaniu początkowym oraz na dalszych etapach kształcenia pianistycznego. Kolejne zagadnienia autorka omawia z teoretycznego punktu widzenia oraz podaje przykłady ćwiczeń przydatnych w trakcie praktycznego opanowywania poszczególnych problemów. Anna Kierska podstawową edukację muzyczną otrzymała w Szkole Muzycznej w Legnicy, średnią w Liceum Muzycznym we Wrocławiu, a studia wyższe rozpoczęła w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach i w trakcie studiów w 1958 roku przeniosła się do uczelni wrocławskiej. Tu, w klasie prof. Włodzimierza Obidowicza uzyskała dyplom w zakresie gry na fortepianie. Przedmiotem jej zainteresowań była dydaktyka pianistyczna, a więc zagadnienia przekazywane głównie przez metodyków – w uczelni katowickiej przez prof. Wandę Chmielowską, a w uczelni wrocławskiej przez prof. Marię Ogilbiankę. Już w czasie studiów podjęła pracę pedagogiczną w podstawowym szkolnictwie muzycznym, a po otrzymaniu absolutorium przyjęła propozycję pracy na kursie średnim w Szkole Muzycznej w Legnicy oraz okresowo w Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu. W 1960 roku została zatrudniona w PWSM we Wrocławiu (od 1981 roku Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego), w której to uczelni pracowała do 2002 roku, prowadząc zajęcia z fortepianu na Wydziale Edukacji Muzycznej, Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii oraz na Wydziale Wokalnym. Od roku 1974 prowadziła przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie” na Wydziale Instrumentalnym i na Wydziale Edukacji Muzycznej. Dla potrzeb obu wydziałów stworzyła własne autorskie programy nauczania tego przedmiotu. Okresowo w ramach Studium Przedmiotowo-Metodycznego organizowanego przez Wrocławski Oddział Instytutu Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych (późniejsze Centrum Doskonalenia Nauczycieli) prowadziła zajęcia z fortepianu, a w ramach kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli szkół i ognisk muzycznych – zajęcia z metodyki nauczania gry na fortepianie. W latach 1989–1992 pełniła funkcję kierownika Zakładu Fortepianu Ogólnego przy Katedrze Fortepianu wrocławskiej Akademii Muzycznej. Była wielokrotnie nagradzana i odznaczana za osiągnięcia w pracy dydaktycznej i organizatorskiej. Kontakt z autorką: anna.kierska@gmail.com Spis treści (Wybór zagadnień szczegółowych) Od wydawcy Nota o autorce Od autorki Wprowadzenie Część I Rozdział I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga Rozdział II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują Rozdział III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie” Część II Rozdział IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych Rozdział V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych Rozdział VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki Rozdział VII. Wstępne poznanie instrumentu Rozdział VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia Rozdział IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej Rozdział X. Rytm i problemy z nim związane Rozdział XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką Rozdział XII. Korekta aparatu gry Rozdział XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk Rozdział XIV. Gamy i pasaże Rozdział XV. Zapis nutowy a gra a vista Rozdział XVI. Polifonia Rozdział XVII. Pamięć Rozdział XVIII. Pedalizacja Rozdział XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu Rozdział XX. O ćwiczeniu Rozdział XXI. Gra zespołowa Rozdział XXII. Parę uwag o lekcji Rozdział XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy” Dopowiedzenie Bibliografia Wykaz źródeł reprodukcji rycin i przykładów nutowych Książka Anny Kierskiej stanowi kompendium wiedzy na temat nauczania gry na fortepianie. Autorka wyczerpująco przedstawia różnorodne kwestie pianistyczne, które dopełnia wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Powołuje się przy tym na bogatą literaturę przedmiotu, a wszystkie treści wzbogaca swoimi przemyśleniami i sugestiami, zweryfikowanymi przez wieloletnią własną praktykę pedagogiczną. Na kartach książki czytelnicy znajdą prezentację różnych metod pracy możliwych do zastosowania w nauczaniu początkowym oraz na dalszych etapach kształcenia pianistycznego. Kolejne zagadnienia autorka omawia z teoretycznego punktu widzenia oraz podaje przykłady ćwiczeń przydatnych w trakcie praktycznego opanowywania poszczególnych problemów. Anna Kierska podstawową edukację muzyczną otrzymała w Szkole Muzycznej w Legnicy, średnią w Liceum Muzycznym we Wrocławiu, a studia wyższe rozpoczęła w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach i w trakcie studiów w 1958 roku przeniosła się do uczelni wrocławskiej. Tu, w klasie prof. Włodzimierza Obidowicza uzyskała dyplom w zakresie gry na fortepianie. Przedmiotem jej zainteresowań była dydaktyka pianistyczna, a więc zagadnienia przekazywane głównie przez metodyków – w uczelni katowickiej przez prof. Wandę Chmielowską, a w uczelni wrocławskiej przez prof. Marię Ogilbiankę. Już w czasie studiów podjęła pracę pedagogiczną w podstawowym szkolnictwie muzycznym, a po otrzymaniu absolutorium przyjęła propozycję pracy na kursie średnim w Szkole Muzycznej w Legnicy oraz okresowo w Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu. W 1960 roku została zatrudniona w PWSM we Wrocławiu (od 1981 roku Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego), w której to uczelni pracowała do 2002 roku, prowadząc zajęcia z fortepianu na Wydziale Edukacji Muzycznej, Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii oraz na Wydziale Wokalnym. Od roku 1974 prowadziła przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie” na Wydziale Instrumentalnym i na Wydziale Edukacji Muzycznej. Dla potrzeb obu wydziałów stworzyła własne autorskie programy nauczania tego przedmiotu. Okresowo w ramach Studium Przedmiotowo-Metodycznego organizowanego przez Wrocławski Oddział Instytutu Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych (późniejsze Centrum Doskonalenia Nauczycieli) prowadziła zajęcia z fortepianu, a w ramach kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli szkół i ognisk muzycznych – zajęcia z metodyki nauczania gry na fortepianie. W latach 1989–1992 pełniła funkcję kierownika Zakładu Fortepianu Ogólnego przy Katedrze Fortepianu wrocławskiej Akademii Muzycznej. Była wielokrotnie nagradzana i odznaczana za osiągnięcia w pracy dydaktycznej i organizatorskiej. Kontakt z autorką: anna.kierska@gmail.com Spis treści (Wybór zagadnień szczegółowych) Od wydawcy Nota o autorce Od autorki Wprowadzenie Część I Rozdział I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga Rozdział II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują Rozdział III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie” Część II Rozdział IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych Rozdział V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych Rozdział VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki Rozdział VII. Wstępne poznanie instrumentu Rozdział VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia Rozdział IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej Rozdział X. Rytm i problemy z nim związane Rozdział XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką Rozdział XII. Korekta aparatu gry Rozdział XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk Rozdział XIV. Gamy i pasaże Rozdział XV. Zapis nutowy a gra a vista Rozdział XVI. Polifonia Rozdział XVII. Pamięć Rozdział XVIII. Pedalizacja Rozdział XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu Rozdział XX. O ćwiczeniu Rozdział XXI. Gra zespołowa Rozdział XXII. Parę uwag o lekcji Rozdział XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy” Dopowiedzenie Bibliografia Wykaz źródeł reprodukcji rycin i przykładów nutowych
  • Wersja językowa
    polska
  • Redakcja/Opracowanie
    Anna Kierska
  • Wydawnictwo
    Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
  • Liczba stron
    348
  • Format
    B5
Loading...