• THE WALL / SAHARBAD for alto saxophone and piano/h

THE WALL / SAHARBAD for alto saxophone and piano/h

35,00 zł
Brutto
HUSZCZA A.M.
Ostatnie sztuki w magazynie

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

the wall Utwór został napisany w 2009 r., tuż przed rozpoczęciem przez Annę Marię Huszczę studiów z kompozycji. Prezentowana twórczość, silnie skoncentrowana wokół osobistych przeżyć, stanowiła wówczas rodzaj "dźwiękowego pamiętnika". Z tego podejścia wynika pierwotny, poetycki tytuł saksofonowo-fortepianowej miniatury: W wyłomie muru stoję i widzę... Utwór powstawał we współpracy ze studentem Pawła Gusnara, saksofonistą Piotrem Wysockim, któremu jest również dedykowany i przez którego został prawykonany (wraz z Klemensem Starybratem przy fortepianie). Artystom towarzyszył układ choreograficzny zaprezentowany przez studentki specjalności rytmika - w tym kompozytorkę. Pierwsze wykonanie miało miejsce 7 marca 2010 r., w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Kompozycja znalazła się na monograficznej płycie Anny Marii Huszczy, zatytułowanej wydziwiAnka (Requiem Records 127, w. 2017; wyk. Pablo Sánchez Escariche Gasch - saksofon altowy, Andrzej Karałow - fortepian). SaHarBAD Kompozycja powstała w 2011 r. z myślą o Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda, na którym otrzymała wyróżnienie. Po raz pierwszy została wykonana 31 maja 2012 r. w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie, podczas finałowego koncertu laureatów konkursu. Prawykonania oraz fonograficznej rejestracji dokonali Zuzanna Elster i Paweł Gusnar. Utwór znalazł się na nagrodzonym Fryderykiem 2014 albumie Paweł Gusnar. Saxophone Varie (DUX 0992, w. 2014), został również włączony do wspomnianej już, monograficznej płyty kompozytorki. W nazwie utworu ukryta jest obsada wykonawcza: Sa - saksofon, Har - harfa oraz trzy dźwięki B, A, D, których wykorzystanie stanowiło przedmiot konkursu; są one jednocześnie kryptogramem muzycznym nazwiska Tadeusza Bairda (B-a-re-d). Połączenie typowych dla obu instrumentów właściwości technicznych i brzmieniowych z zestawem efektów sonorystycznych, tworzy wielopoziomowy kompleks nawarstwiających się wrażeń i emocjonalnych doświadczeń.
  • Skład
    Anna Maria Huszcza
  • Instrument(y)
    Saksofon altowy, Harfa, Fortepian
  • Wersja językowa
    polska, angielska
  • Wydawnictwo
    Ars Music
  • Liczba stron
    44
Loading...