To wirtuozowskie dzieło, oparte na rytmie kubańskiej Habanery, powstało w 1887 roku i wpisuje się w standardowy repertuar koncertowy. Po bardzo udanym wydaniu „Allegro appassionato” (BA 9047) autorstwa Christine Baur Bärenreiter Urtext, redaktor prezentuje teraz „Havanaise” w wersji na skrzypce i fortepian.
To pierwsze w historii wydanie krytyczne „Havanaise” czerpie zarówno z wersji autografu kompozytora na skrzypce i fortepian, jak i późniejszej wersji orkiestrowej. Tam, gdzie partia solowa w wersji orkiestrowej różni się od wersji na skrzypce i fortepian, warianty w partii skrzypiec są oznaczone jako ossias.
Redaktor oferuje zwięzłe i pouczające wprowadzenie (Eng / Ger / Fr) na temat historii i procesu kompozytorskiego „Havanaise”; szczegółowy komentarz krytyczny (ang.) kończy to wydanie Urtext.
- Pierwsza krytyczno-naukowa edycja utworu
- Warianty z wersji orkiestrowej pokazane w partii skrzypiec