Debussy z przekonaniem napisał do swojego wydawcy Jacquesa Duranda w sierpniu 1905 roku:
„Wierzę - bez nieuzasadnionej próżności - że te trzy utwory okażą się dobre i zajmą poczesne miejsce w literaturze fortepianowej… na lewo od Schumanna lub na prawo od Chopina… tak jak lubisz ”. „Obrazy” Debussy'ego, popularne już za życia Debussy'ego, zachwycają opalizującym kolorem i olśniewającymi harmoniami „odzwierciedlającymi najnowsze odkrycia chemii harmonicznej”. Wirtuozowska druga seria zapisana jest w całości na trzech pięcioliniach.
Aby upamiętnić 150. urodziny Debussy'ego, Bärenreiter publikuje wydanie Urtext tych utworów, odzwierciedlające najnowsze badania naukowe i analizę źródeł. Przejrzysta prezentacja, palcowanie Tamary Stefanovich i cenne informacje na temat praktyki wykonawczej zapewniają optymalne warunki do studiowania utworu.
- Wydanie urtekstowe na podstawie najnowszych badań
- Obejmuje palcowanie Tamary Stefanovich
- Ze szczegółową przedmową (ang. / Niem.) I krytycznym komentarzem (ang.)
Tamara Stefanovich
studiował na Uniwersytecie w Belgradzie, w Curtis Institute of Music oraz w „Hochschule für Musik und Tanz” w Kolonii. Występowała z Cleveland Orchestra, London Philharmonic i Chicago Symphony Orchestra pod batutą m.in. Esa-Pekki Salonena, Vladimira Jurowskiego i Pierre'a Bouleza, a także nagrywała dla Deutsche Grammophon. W 2011 roku wykonała „Obrazy I” i „II” Debussy'ego dla „Klavier-Festival Ruhr”. Wraz z Pierrem-Laurentem Aimardem przygotowała palcowanie do albumu „Klavier-Festival Ruhr” Bärenreiter Piano Album (BA 9659).