O'Neill, J: Developing Jazz Technique for Clarinet
Improvisation - Style - Special Effects
Kontynuując najlepiej sprzedającą się metodę jazzową na klarnet, rozwijanie techniki jazzowej na klarnet pomoże środkowemu graczowi przenieść swoje umiejętności jazzowe na nowy poziom. Utwory są napisane w różnych stylach, w tym blues, swing, New Orleans, ragtime, jazzowy walc, bossa nova, samba, salsa, calypso, reggae i RPA. Szczególny nacisk kładzie się na pomoc uczniowi w improwizacji nad sekwencjami akordów, takimi jak progresja II-V-I. Rozpatrywane są efekty idiomatyczne, takie jak vibrato, podton, glissandi i nuty „zginające”, a specjalny rozdział zawiera podteksty. Wprowadzono kilka nowych skal, w tym cały ton i skale zmniejszone, a sekcja poświęcona wzorom zawiera wiele pomysłów na ćwiczenie we wszystkich dwunastu klawiszach. Znakomita sekcja rytmiczna zapewnia wsparcie dla wszystkich utworów i ćwiczeń na dołączonej płycie CD.
Spis treści:
Trening słuchu
Frazowanie i artykulacja
Improwizacja za pomocą trybów i skal
Vibrato
Improwizacja prostych form harmonicznych
J. S. Bach jako model rozwoju linii melodycznej
Efekty specjalne
Więcej efektów specjalnych
II-V-I dur i moll
Więcej na temat bluesa; transpozycja i przemieszczenie melodyczne
Zmniejszone łuski
Skale całego tonu
2/4 czasu: Ragtime i Samba
Blues część III i „Rhythm Changes”
Wzorce o dużej skali
Drobne wzory skali
Skale pentatoniczne
Notatki sąsiada
Podstawowy repertuar melodii
Bibliografia
Dyskografia
Tabela symboli akordów
Tabela trybów
Palce trylowe
Notatki
Progresja akordów dla melodii (wstaw)