Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
''Symfonia'' a przynajmniej pierwsza jej część (Allegro ma non troppo), to hołd złożony sztuce wielkiego Jana Sebastiana. Choć Bacewiczówna posługuje się wypracowanym przez siebie językiem dźwiękowym, to częste stosowanie typowych dla Bacha zwrotów, jak progresje czy chwyty instrumentalne, stawia ten utwór na granicy pastiszu. Przed przekroczeniem tej granicy chroni artystkę powaga wypowiedzi i wpisana w to dzieło wewnętrzna żarliwość. Zupełnie inna w nastroju, można powiedzieć - arcyromantyczna, jest część druga (Adagio). Jej elegijny charakter ukształtowany został przez jeden, podstawowy, punktowany motyw oparty na ruchu sekundowym. Część trzecia (Allegretto), z opadającą formułą punktowaną ma charakter passacaglii wariacyjnej, choć utrzymana jest w takcie alla breve. Całość zamyka Temat z wariacjami (Misterioso).
check_circle
check_circle