W Potrójnym koncercie Beethovena trio fortepianowe zapewnia solistów - pierwszy w historii muzyki. Traktowanie trio przez Beethovena jest pionierskie: nie stosuje typowego ustawienia trio fortepianowego w przeciwieństwie do orkiestry, ale zmienia sposób traktowania partii solowych, pozwalając każdemu instrumentowi grać sam z orkiestrą (szczególnie wiolonczelę), używając dwóch solo instrumenty razem w coraz nowych kombinacjach, a na koniec łącząc wszystkie trzy instrumenty z orkiestrą. Beethoven tka złożoną sieć - wzajemnie ze sobą powiązane i splecione głosy orkiestrowe, fortepianowe, skrzypcowe i wiolonczelowe - i tworzy prawdziwe arcydzieło.
Nowa edycja Urtext Bärenreiter Potrójnego koncertu Beethovena jest całkowicie nową wersją tego ciepłego i pięknego eksponatu. Błędy występowały we wszystkich poprzednich edycjach, ale przy pomocy trzech nowo odkrytych źródeł redaktor Jonathan Del Mar wyczyścił tekst, poprawił nieprawidłowe nuty i rytmy oraz (po raz pierwszy od 1807 r.) Przedstawił pracę w sposób muzyk z czasów Beethovena mógł rozpoznać wszystkie informacje niezbędne do wyreżyserowania utworu zawarte w partii fortepianu solo.
- Redukcja fortepianu z osobnymi częściami dla wszystkich trzech solistów
- Wykorzystuje trzy nowe źródła
- Korekta wielu błędów znalezionych w poprzednich edycjach