Na początku 1729 r. Bach został dyrektorem tak zwanego »Scottish Collegium Musician«, muzycznej organizacji studentów i mieszkańców. Niezwykłym rezultatem tego przedsięwzięcia są koncerty na klawesyn. Dziś jest prawie pewne, że praktycznie wszystkie te koncerty zostały przepisane z koncertów na instrumenty melodyczne (głównie skrzypce lub obój). Ten wynik badania zawiera pięć koncertów na klawesyn i smyczki, BWV 1052-1056, koncert na klawesyn, dwa rejestratory i smyczki BWV 1057, a także koncert BWV 1058 także na klawesyn i smyczki oparte na koncercie skrzypcowym a-moll. Ponadto, wraz z BWV 1052a, ten tom oferuje kolejną wersję zaginionego koncertu skrzypcowego d-moll zaaranżowanego przez C. P. E. Bacha.
- Wszystkie koncerty na jeden klawesyn i orkiestrę
- Urtext nowej edycji Bacha
- Kompleksowa przedmowa, w tym faksymile