Niniejszy tom dzieł wszystkich Bartłomieja Pękiela obejmuje kompozycje mszalne oraz motety tego autora, należące do stylistycznego nurtu prima pratica. Stanowią je wokalne opracowania pełnego cyklu ordinarium missae (8 utworów, w tym jeden zachowany niekompletnie), zaopatrzone zgodnie z konwencją praktyki wykonawczej baroku w basowy głos organowy (Basso ripieno, Basso pro organo lub Basso continuo), opracowania a cappella tylko tekstu Credo (2 utwory) oraz takież opracowania innych tekstów liturgicznych lub tekstów religijnych (11 utworów, w tym trzy zachowane niekompletnie). Kompozycje te, prezentowane tu w ramach poszczególnych grup w porządku odpowiadającym przypuszczalnej chronologii ich tworzenia, a z pewnością w środowisku wawelskim były wykonywane i przeznaczone zwłaszcza dla tamtejszej kapeli rorantystów. Publikowane tu dzieła pochodzą z XVII- i XVIII-wiecznych źródeł proweniencji wawelskiej (przechowywanych obecnie w Archiwum Krakowskiej Kapituły Katedralnej na Wawelu). Obecne wydanie ma przede wszystkim charakter źródłowy. Stara się zatem zaprezentować tekst nutowy utworów w postaci możliwie najbardziej zbliżonej do oryginału, w formie oddającej możliwie najściślej konwencję XVII- i XVIII-wiecznego zapisu muzyki w stile antico.