Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Symphonie Fantastique and Harold in Italy
Hector Berlioz (1803–1869), uważany za ojca współczesnej orkiestracji, posiadał intuicyjny geniusz muzyczny, tym bardziej niezwykły ze względu na ograniczone formalne wykształcenie muzyczne. Genialny kolorysta, mistrz nieoczekiwanej przerwy rytmicznej, wprowadził nowe symfoniczne bogactwo muzyki romantycznej. Zarówno potępiony, jak i czczony przez współczesnych - Mendelssohn uważał go za pozbawionego talentu, Paganini ogłosił go jedynym prawdziwym spadkobiercą ducha Beethovena - wydaje się, że Berlioz szukał w muzyce sposobu na uspokojenie i zabranie głosu w burzliwych niestabilnościach psychicznych i sprzecznościach coś, co nazwano „muzyką programową” - tj. muzyka instrumentalna o znaczeniu pozamuzycznym. Starał się przekazywać muzycznie doświadczenia, tematy psychologiczne, opis sceniczny i aluzje literackie częściej związane z wyznaniami poetów romantycznych. To wydanie Dover prezentuje dwa z największych utworów „programowych”: Symphonie Fantastique (1830) i Harold we Włoszech (1834). Oto pełne partytury obu głównych dzieł symfonicznych - starannie odtworzone z autorytatywnej edycji Breitkopf & Härtel, dostępne po raz pierwszy w jednym wygodnym tomie - oraz „program” Berlioza dla Symphonie Fantastique. Muzycy i melomani na całym świecie docenią tę wysokiej jakości, niedrogą edycję - idealną do nauki i występów. Przedruk nr 1 i 3 Serii I, Symphonien (1900), Werke von Hector Berlioz, Breitkopf i Härtel, Lipsk, 1900–1910.check_circle
check_circle