Koncert skrzypcowy Johannesa Brahmsa, napisany dla jego przyjaciela Josepha Joachima, pozostaje standardem w literaturze koncertowej od jego pierwszego wykonania. Nigdy nie opublikowano żadnej krytycznej naukowo edycji tego dzieła, dlatego też wiele, czasem sprzecznych, źródeł nigdy nie było ocenianych pod kątem krytycznego wydania. Konsultowano nie tylko partyturę autograficzną Brahmsa, partię solo i redukcję fortepianu autografu, ale także jego osobiste kopie partytury pierwszej edycji, a także partie orkiestrowe pierwszej edycji. Edycja Clive'a Browna oferuje wgląd w genezę kompozycji i relacje robocze między Brahmsem a Joachimem. Komentarze krytyczne na temat wszystkich rozbieżności w źródłach są dostępne osobno (BA 9049-40).
Informacyjna przedmowa (niem. / Ang.) Z odniesieniami do praktyki wykonawczej znajduje się w wydaniu.
- Pierwsza naukowa krytyczna edycja tej standardowej pracy
- Wnikliwe komentarze na temat praktyki wykonawczej