Przewaga Mozarta jako kompozytora nigdzie nie jest bardziej widoczna niż w jego koncertach fortepianowych, które były dla niego troską o całe życie od 1767 roku, kiedy miał 11 lat, aż do 1791 roku, kiedy to umarł. Niezwykle przedwczesne utwory z tego tomu, napisane w 1776 i 1777 roku, zapowiadają kolejne większe koncerty fortepianowe. Każda z nich ma cechy, za które słusznie są obchodzone ich następcy: mistrzowska klawiatura, eksperymentowanie z teksturą oraz naturalna wrażliwość na formę i równowagę. Pomimo swojej młodości Mozart uchwycił ducha swoich czasów tymi kompozycjami, odzwierciedlając XVIII-wieczny nastrój elegancji i wyrafinowania.
Ten tom zawiera Potrójny Koncert nr 7 in F (K.242), jedyny koncert Mozarta na trzy fortepiany, z kadencjami kompozytora dla wszystkich trzech części. Także tutaj jest Koncert nr 8 w C (K.246) i Koncert nr 9 w E-flat (K.271), oferujący kontrast w nastrojach - ten pierwszy, w lekkim, wyrafinowanym duchu galant; ten drugi, dzieło o dramatycznym, emocjonalnym charakterze. Końcową muzyką w tej cennej kompilacji jest znany na całym świecie Koncert podwójny nr 10 w Es-dur (K.365), napisany dla samego kompozytora i jego siostry Nannerl.
Pianiści i wszyscy miłośnicy dobrej muzyki z przyjemnością powitają tę cenną kompilację przełomowych dzieł, odtworzonych w całości i bez ograniczeń z autorytatywnego wydania Breitkopf & Härtel Complete Works. W załączniku znajdują się również oryginalne kadencje Mozarta do Koncertu nr 9 oraz reprodukcje rzadkich szkiców kadencji autografów do Koncertu podwójnego.