Pionierskie, krytyczne pod względem naukowym wydania Bärenreitera dzieł Brahmsa na jeden instrument i fortepian (BA 9429, BA 9430, BA 9431, BA 9432, BA 9433, BA 10911, BA 10908, BA 10907, BA 10906) są edytowane przez zespół muzykologów którzy są również wykonawcami. Oferują dzisiejszym muzykom nie tylko wiarygodny tekst muzyczny oparty na wszystkich znanych źródłach, ale także kompleksowe podejście do utworów, które ma na celu umieszczenie ich w ich historycznym kontekście i wyjaśnienie złożonego znaczenia, do którego kompozytor chciał przekazać swoją notację wykonawcy.
Integralną częścią kompleksu publikacji Brahmsa Bärenreitera jest ta broszura tekstowa, która przybliża ogólne zagadnienia praktyki wykonawczej z XIX wieku w odniesieniu np. Do tempa, rubato, elastyczności rytmicznej i artykulacji. Ponadto muzycy znajdą cenne informacje dotyczące vibrato, portamento i kłaniania się. Ostatnie, ale nie mniej ważne cechy gry fortepianowej Brahmsa, a także jego kręgów i współczesnych.