Verdi, Giuseppe
Messa da Requiem
Pomimo najbardziej entuzjastycznego przyjęcia na premierze utworu słynny pianista i dyrygent Hans von Bülow skrytykował Messę da Requiem Verdiego jako „operę w kościelnych szatach”. Niemniej jednak, a może właśnie dla tej jakości, utwór podbił podium koncertowe na całym świecie.
W przypadku tego krytycznego pod względem naukowym wydania redaktor skonsultował się z co najmniej 16 źródłami, o wiele więcej niż kiedykolwiek używano w innych edycjach Requiem; niektóre z tych źródeł nigdy wcześniej nie były oceniane, a jedno ze źródeł, odręczny zapis nutowy, szczególnie istotny dla oceny „Liber scriptus”, został niedawno odkryty.
W związku z tym wydanie to oferuje nowe decyzje filologiczne i redakcyjne dotyczące frazowania, artykulacji i dynamiki, a także przedstawia praktyczne sugestie dotyczące rozwiązywania problemów muzycznych oraz interpretacji tego słynnego dzieła.
To wydanie zawiera zwięzły komentarz krytyczny w partyturze. Najważniejsze wydania opublikowane w XIX wieku porównuje się w odniesieniu do kwestii muzykologicznych w pracy. Geneza niektórych nieporozumień zawartych w wydaniach Ricordi z 1913 i 1964 r. Jest prześledzona. Pierwsza wersja „Liber scriptus” na chór znajduje się w dodatku, natomiast późniejsza wersja na mezzosopran solo znajduje się w głównej części wydania.