• MOBILNA REKREACJA MUZYCZNA

MOBILNA REKREACJA MUZYCZNA

49,00 zł
Brutto
RADZIŃSKA.M,
Obecnie brak na stanie

Interested in this product? Drop us an email and we will let you know when it's available for order.

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

Jest to interdyscyplinarna publikacja łącząca informacje o profilaktyce i terapii muzycznej z wychowaniem muzycznym na bazie popularnej techniki, jaką jest Mobilna Rekreacja Muzyczna. Dr Michalina Radzińska w przystępny i oryginalny sposób pogłębia wiedzę czytelnika (pedagoga, terapeuty, studenta) zainteresowanego tą starą, ale nadal stosowaną techniką, mającą u podstaw dwa rytmy biologiczne: oddechu i akcji serca człowieka. Zwrócenie na nie uwagi ma szczególną wartość w obecnym czasie. Rozdziały traktują o muzykoterapii, przydatności techniki oraz o sytuacji, w wyniku której lekarz anestezjolog w 1970 roku zainteresował się wykorzystaniem muzyki w medycynie. Autorka czyni ukłon w stronę antycznego rodowodu muzykoterapii, który podnosił wartości muzyki sacrum wyzwalającej katharsis. Powoduje to głównie muzyka poważna, docierająca do najgłębszych warstw emocjonalnych człowieka. Dodatkowym atutem książki jest fakt, że autorka umożliwia czytelnikowi pogłębienie wiedzy o kompozytorach, których utwory są od lat stosowane podczas zajęć z pacjentami. Spis treści: Słowo od Autora / 9 Wstęp / 11 Nota biograficzna / 13 Rozdział I. Wprowadzenie do muzykoterapii / 17 Definicja muzyki i muzykoterapii / 17 Rys historyczny muzykoterapii / 19 Rozdział II. Geneza Mobilnej Rekreacji Muzycznej / 33 Rozdział III. Mobilna Rekreacja Muzyczna. Opis metody i możliwości stosowania / 39 Uruchomienie / 42 Zrytmizowanie / 44 Odreagowanie / 46 Zrytmizowanie (II) / 48 Uwrażliwienie / 48 Relaksacja / 51 Aktywizacja łagodna / 52 Aktywizacja dynamiczna / 54 Odbiorcy Mobilnej Rekreacji Muzycznej / 54 Muzyka stosowana w Mobilnej Rekreacji Muzycznej / 57 Mobilna Rekreacja Muzyczna „sposobami” / 58 Rozdział IV. Od muzyki baroku po polski folklor. Utwory stosowane w Mobilnej Rekreacji Muzycznej / 61 WAŻNE NAZWISKA – MUZYKA POWAŻNA / 62 Jean Baptiste Lully / 62 Antonio Vivaldi / 63 Jan Sebastian Bach / 66 Christoph Willibald Gluck / 70 Jan Václav Stamic / 72 Józef Haydn / 73 François-Joseph Gossec / 75 Luigi Boccherini / 76 Wolfgang Amadeusz Mozart / 78 Ludwig van Beethoven / 80 Bernhard Flies / 83 Fryderyk Chopin / 84 Robert Schumann / 88 Johann Strauss (II) / 91 Johannes Brahms / 92 Camille Saint-Saëns / 95 Jules Massenet / 96 Pablo de Sarasate / 97 Zdenek Fibich / 98 Claude Debussy / 99 Erik Satie / 101 Ferenc Lehár / 102 Imre Kálmán / 102 Federico Moreno Torroba / 103 WAŻNE NAZWISKA – JAZZ / 103 Sidney Bechet / 103 Duke Ellington / 104 Louis Armstrong / 105 Count Basie / 106 Ben Webster / 106 Benny Goodman / 107 Ella Fitzgerald / 108 Nat King Cole / 108 Erroll Garner / 109 Stan Getz / 109 Rozdział V. Rozmowa z dr. Maciejem Kieryłem / 111 Podsumowanie / 133 Spis ilustracji / 135 Bibliografia / 137 Netografia / 138 ANEKS / 141 Uczniowie i rozwój metody / 141 Teksty wykorzystywane w uspokojeniu i aktywizacji / 143 Utwory o działaniu relaksacyjnym / 153 Utwory o działaniu łagodnie aktywizującym BPM 80–120 / 157 Utwory szybkie (marszowe) BPM 120–180 / 161 Wyliczanki wykorzystywane w Mobilnej Rekreacji Muzycznej / 163 Spis płyt i kaset / 165 ARTYKUŁ Muzykoterapeutyczny kod zawarty w Porach roku Antonia Vivaldiego (fragmenty) / 167 Maciej Kierył SENTENCJE / 177 Zdjęcia / 179
  • Wersja językowa
    polska
  • Redakcja/Opracowanie
    Michalina Radzińska
  • Wydawnictwo
    Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
  • Liczba stron
    186
  • Format
    158 x 228 mm
Loading...