AbySsus
utwór inspirowany muzyką kurpiowską opowiadający historię śmierci młodej kobiety. Trwająca ok. 14 minut opowieść zilustrowana jest bezpośrednimi cytatami z muzyki ludowej. W partii elektroniki słychać przetworzone brzmienia diabelskich skrzypiec, gęśli, fletów pasterskich, pieśń Zaświeć niesiądzu w wykonaniu Adama Struga. Partia saksofonów wykorzystuje różne techniki gry na tym instrumencie, w tym multifony, frullata, ale także czerpie z muzyki ludowej, choćby poprzez cytowanie melodii Uwoz mamo roz. Kompozycja powstała dla Pawła Gusnara i zagościła na stałe w jego repertuarze.
Intercosmic
stylistycznie nawiązuje do muzyki filmowej, zarówno w partii instrumentalnej, jak i elektronicznej. Utwór ma na celu stworzenie wrażenia przeniesienia się do przestrzeni kosmicznej. W tym celu w partii elektronicznej zastosowane zostały nagrania działalności ziemskiej magnetosfery — gwizdy i szumy. Intercosmic powstał na zamówienie Centrum Nauki Kopernik z myślą o przyszłym wykonawcy — Pawle Gusnarze.
Sonosfera
kompozycja na kwartet saksofonowy i elektronikę inspirowana folklorem — polskim, słoweńskim i chorwackim. Utwór napisany dla zespołu LadieSaxophone Quartet złożonego z saksofonistek pochodzących z wcześniej wymienionych krajów. Polka, Weronika Partyka, śpiewa białym głosem, stąd wzbogacenie partii saksofonu altowego o śpiew biały. Utwór jednak można grać bez śpiewu na żywo, w tym celu została przygotowana specjalna wersja partii elektronicznej.