Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Fughetta z tematem opartym na dźwiękach b-a-c-h oraz poprzedzające ją Preludium są skromnym hołdem składanym przeze mnie temu największemu z wielkich, a powstanie tych utworów związane jest z nową edycją Sonat i partit na skrzypce solo Jana Sebastiana Bacha w moim opracowaniu. Dwuczęściowa kompozycja będąca swoistym połączeniem stylu barokowego z elementami muzyki XX wieku napisana została z myślą o ambitnych i bardziej już zaawansowanych adeptach sztuki skrzypcowej, którzy zyskali wraz z nią możliwość ćwiczenia się w grze polifonicznej p r z e d przystąpieniem do studiowania niezwykle wymagających wykonawczo fug lipskiego Kantora. Obligatoryjne zarówno w ruchliwym Preludium, jak i w czterogłosowej Fughetcie jest palcowanie i smyczkowanie, natomiast sprawę interpretacji (tempo, agogiczna elastyczność, zróżnicowanie artykulacyjne, dynamika z eksponowaniem ważniejszych muzycznie nut) pozastawiam otwartą. Podobnie jak jest to u Bacha, tekst utworów podaję w formie czystej, bez jakichkolwiek dodatkowych oznaczeń, przyznając grającemu prawo decydowania o sposobie wykonania i zdając się na jego (ewentualnie pedagoga prowadzącego) wyczucie oraz muzyczny smak. Jestem przekonany, że opublikowane utwory zainteresują młodych skrzypków, a poznanie i przyswojenie zawartych w nich problemów, zgłębienie „muzyczności” tych bachowskich form, przyniesie im tyleż korzyści, co przyjemności.
check_circle
check_circle