PRELUDIUM I FUGHETTA (B-A-C-H) NA SKRZYPCE SOLO

25,00 zł
Brutto
COFALIK,A. 13191010

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

Preludium i fughetta

na skrzypce solo

Antoni Cofalik

Fughetta z tematem opartym na dźwiękach b-a-c-h oraz poprzedzające ją Preludium są skromnym hołdem składanym przeze mnie temu największemu z wielkich, a powstanie tych utworów związane jest z nową edycją Sonat i partit na skrzypce solo Jana Sebastiana Bacha w moim opracowaniu. Dwuczęściowa kompozycja będąca swoistym połączeniem stylu barokowego z elementami muzyki XX wieku napisana została z myślą o ambitnych i bardziej już zaawansowanych adeptach sztuki skrzypcowej, którzy zyskali wraz z nią możliwość ćwiczenia się w grze polifonicznej p r z e d przystąpieniem do studiowania niezwykle wymagających wykonawczo fug lipskiego Kantora. Obligatoryjne zarówno w ruchliwym Preludium, jak i w czterogłosowej Fughetcie jest palcowanie i smyczkowanie, natomiast sprawę interpretacji (tempo, agogiczna elastyczność, zróżnicowanie artykulacyjne, dynamika z eksponowaniem ważniejszych muzycznie nut) pozastawiam otwartą. Podobnie jak jest to u Bacha, tekst utworów podaję w formie czystej, bez jakichkolwiek dodatkowych oznaczeń, przyznając grającemu prawo decydowania o sposobie wykonania i zdając się na jego (ewentualnie pedagoga prowadzącego) wyczucie oraz muzyczny smak. Jestem przekonany, że opublikowane utwory zainteresują młodych skrzypków, a poznanie i przyswojenie zawartych w nich problemów, zgłębienie „muzyczności” tych bachowskich form, przyniesie im tyleż korzyści, co przyjemności.

  • Instrument(y)
    skrzypce solo
  • Wersja językowa
    polska, angielska
  • Wydawnictwo
    PWM
  • Liczba stron
    14
  • Format
    235 mm x 305 mm
Loading...