Część pierwsza Tria nawiązuje do formy ronda. W refrenie na tle zakotwiczonych na nucie basowej pasażowych figuracji w partii fortepianu, zarysowana jest szeroka kantylena klarnetu oparta na skali doryckiej. W partii wiolonczeli wykorzystane są współbrzmienia kwintowe, co w zamyśle kompozytorki ma naśladować brzmienie dud. W spokojnej (Quieto) części drugiej mamy do czynienia z powtarzającym się „mozaikowym” układem trzech elementów: pojedyncze, dysonujące wielodźwięki w partii fortepianu, repetowane (stopniowo wyciszające się na wzór delaya) motywy grane przez klarnet – tu kompozytorka odwołuje się do obrazu kamienia rzuconego w wodę i rozchodzących się wokół niego kręgów, oraz oszczędne odpowiedzi wiolonczeli (z pizzicato na pustych strunach). W motorycznej części trzeciej (Appassionato e energico) ostinatowym motywom grup szesnastkowych fortepianu przeciwstawione są bloki akordowe, utworzone z równolegle prowadzonych partii pozostałych instrumentów. We fragmencie końcowym pojawiają się dialogi klarnetu i fortepianu, które znajdują swoją kulminację w kodzie. Utwór powstał na zamówienie Fundacji Muzyki Aukso, w ramach projektu „Muzyczny Sejsmograf”. Dedykowany jest zespołowi Nonstrom. Prawykonania kompozycji dokonali muzycy zespołu Nonstrom: Paweł Mykietyn (klarnet), Justyna Rekść-Raubo (wiolonczela) oraz Maciej Grzybowski (fortepian), w dniu 22 grudnia 2004 w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Wersje na klarnet, altówkę i fortepian oraz na trio fortepianowe powstały w roku 2016.
obsada klarnet (skrzypce), wiolonczela (altówka) i fortepian
ISMN 9790801507914
ilość stron 32+8+8+8+8
redakcja Jadwiga Kubieniec, Marcin Kowalczyk
okładka Anna Sędziwy
Format: A4
wydawca: EUTERPE