Te dwa Aequali na trzy puzony są naprawdę dziełami młodości Brucknera, ponieważ miał zaledwie 22 lata, kiedy skomponował je na pogrzeb swojej ciotki w styczniu 1847 roku. Był wówczas asystentem szkolnym w klasztorze św. Floriana w pobliżu Linz. Pomimo wczesnej randki utworów romantyczne, wyraziste harmonie dwóch krótkich Aequale odsłaniają już „prawdziwego” Brucknera i czekają w przód na podobne do chorału fragmenty puzonu w późniejszych symfoniach. Wraz z Three Equali Beethovena na cztery puzony WoO 30 (HN 1151) należą do klasyki repertuaru puzonów. To wydanie Henle Urtext oparte jest na źródłach autografów w bibliotekach klasztornych św. Floriana i Seitenstetten. Puzon basowy dla drugiego Aequale już nie istnieje, dlatego proponujemy tutaj sugerowaną rekonstrukcję, aby umożliwić wykonanie pracy.