Ta płyta CD z metodą wiolonczeli Suzuki, Volume 3 i 4 zawiera nagrania światowej sławy wiolonczelisty Tsuyoshi Tsutsumi oraz akompaniamenty fortepianu nagrane z partią wiolonczeli, a także akompaniamenty fortepianu nagrane osobno.
Lista utworów:
Berceuse, Wiegenlied or Lullaby, Op. 98, No. 2 (Schubert) * Tonalization: The Moon over the Ruined Castle (Taki) * Gavotte (Lully) * Minuet from Sei Quintetti for Archi No. 11, Op. 11, No. 5 in E Major (Boccherini) * Tonalization: The Moon over the Ruined Castle (Taki) * Scherzo (Webster) * Minuet in G, Wo0 10, No. 7 for Piano (Beethoven) * Gavotte in C Minor, Gavotte en Rondeau from Suite in G Minor for Klavier, BWV 822 (Bach) * Minuet No. 3, BWV Anh. II 114/Anh. III 183/Anh. II, 115 (J. S. Bach) * Humoresque, Op. 101, No. 7 for Piano (Dvorák) * La Cinquantaine (Gabriel-Marie) * Allegro Moderato from Sonata I in G, BWV 1027 for Viola da Gamba (Bach) * Sonata in C Major, Op. 40, No. 1 (Allegro, Rondo grazioso) (Bréval) * Adagio and Allegro from the Sonata in E Minor, Op. 1, No. 2 (Marcello) * Minuets from the Suite in G Major, BWV 1007 (Bach) * Tonalization * Chanson Triste, Op. 40, No. 2 for Piano (Tchaikovsky).
O metodzie Suzuki:
Metoda Suzuki opiera się na zasadzie, że wszystkie dzieci posiadają zdolności i że zdolności te mogą być rozwijane i wzmacniane poprzez opiekuńcze środowisko. Wszystkie dzieci uczą się mówić własnym językiem ze względną łatwością i jeśli ten sam naturalny proces uczenia się zostanie zastosowany do nauczania innych umiejętności, można je równie skutecznie opanować. Suzuki nazwał ten proces Metodą Języka Ojczystego, a cały system pedagogiki jako Edukację Talentów. Ważnymi elementami podejścia Suzuki do nauczania gry na instrumentach są: wczesny początek (wiek 3-4 lat jest normalny w większości krajów); znaczenie słuchania muzyki; nauka gry przed nauką czytania nut; -zaangażowanie rodzica; opiekuńcze i pozytywne środowisko uczenia się; wysoki standard nauczania przez przeszkolonych nauczycieli; znaczenie uzyskania dobrego dźwięku w zrównoważony i naturalny sposób; podstawowy repertuar, używany przez studentów Suzuki na całym świecie; interakcje społeczne z innymi dziećmi. Studenci Suzuki z całego świata potrafią porozumiewać się za pomocą języka muzyki.