Ta płyta CD z wykonaniem / akompaniamentem metody wiolonczeli Suzuki Volume 1 i 2 zawiera nagrania światowej sławy wiolonczelisty Tsuyoshi Tsutsumi oraz akompaniamenty fortepianu nagrane z partią wiolonczeli, a także akompaniamenty fortepianowe nagrane samodzielnie.
Lista utworów:
Twinkle, Twinkle, Little Star Variations (Suzuki) * French Folk Song (Folk Song) * Lightly Row (Folk Song) * Song of the Wind (Folk Song) * Go Tell Aunt Rhody (Folk Song) * O Come, Little Children (Folk Song) * May Song (Folk Song) * Allegro (Suzuki) * Perpetual Motion in D Major (Suzuki) * Perpetual Motion in G Major (Suzuki) * Long, Long Ago (Bayly) * Allegretto (Suzuki) * Andantino (Suzuki) * Rigadoon (Purcell) * Etude (Suzuki) * The Happy Farmer from Album for the Young, Op. 68, No. 10 (Schumann) * Minuet in C, No. 11 in G Major from Notebook for Anna Magdalena Bach, BWV 841 (Bach) * Minuet No. 2 from Minuet in G Major, BWV 116 (Bach), Long, Long Ago (Bayly) * May Time, Komm Lieber Mai (Longing for Spring) from Sehnsucht nach dem Frühlinge, K. 96 (Mozart) * Minuet No. 1, Minuett III from Suite in G Minor for Klavier, BWV 822 (Bach) * Minuet No. 3, Minuet in C, BWV Anh. II (Bach) * Chorus from Judas Maccabaeus (Handel) * Hunters' Chorus from 3rd Act of the Opera Der Freischutz (Weber) * Musette in G, Gavotte II or the Musette from English Suite III in G Minor for Klavier, BWV 808 (Bach) * March in G (Bach) * Theme from Witches' Dance (Paganini) * Tonalization: The Moon over the Ruined Castle (Taki) * The Two Grenadiers, Die Beiden Grenadier, Op. 49, No. 1 for Voice and Piano (Schumann) * Gavotte (Gossec) * Bourrée from Sonata in F Major for Oboe and Basso Continuo, HHA IV/18, No. 8-EZ (Handel).
O metodzie Suzuki:
Metoda Suzuki opiera się na zasadzie, że wszystkie dzieci posiadają zdolności i że zdolności te mogą być rozwijane i wzmacniane poprzez opiekuńcze środowisko. Wszystkie dzieci uczą się mówić własnym językiem ze względną łatwością i jeśli ten sam naturalny proces uczenia się zostanie zastosowany do nauczania innych umiejętności, można je równie skutecznie opanować. Suzuki nazwał ten proces Metodą Języka Ojczystego, a cały system pedagogiki jako Edukację Talentów. Ważnymi elementami podejścia Suzuki do nauczania gry na instrumentach są: wczesny początek (wiek 3-4 lat jest normalny w większości krajów); znaczenie słuchania muzyki; nauka gry przed nauką czytania nut; -zaangażowanie rodzica; opiekuńcze i pozytywne środowisko uczenia się; wysoki standard nauczania przez przeszkolonych nauczycieli; znaczenie uzyskania dobrego dźwięku w zrównoważony i naturalny sposób; podstawowy repertuar, używany przez studentów Suzuki na całym świecie; interakcje społeczne z innymi dziećmi. Studenci Suzuki z całego świata potrafią porozumiewać się za pomocą języka muzyki.