• DIE MEISTERSINGER VON NURNBERG  / VOCAL SCORE
  • DIE MEISTERSINGER VON NURNBERG  / VOCAL SCORE
  • DIE MEISTERSINGER VON NURNBERG  / VOCAL SCORE
  • DIE MEISTERSINGER VON NURNBERG  / VOCAL SCORE
  • DIE MEISTERSINGER VON NURNBERG  / VOCAL SCORE

DIE MEISTERSINGER VON NURNBERG / VOCAL SCORE

396,00 zł
Brutto
WAGNER,R. ED 20410
Ostatnie sztuki w magazynie

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG „Die Meistersinger von Nürnberg jest dziś nadal uważany za niemiecki festiwal i operę narodową: tę ocenę potwierdza historia wykonania opery, historia jej odbioru i zwyczajowa praktyka wykonawcza. Krytyczni umysły prawdopodobnie przypomną cytat z publikacji Fryderyka Nietzschego „Jenseits von Gut und Böse” [Beyond Good and Evil], w której Vorspiel [Preludium] Meistersingera opisuje się jako „sztukę wspaniałą, ozdobną i rozważną” oraz ogólnie muzykę Wagnera jako: być „szorstkim i szorstkim”. Ta muzyka według Nietzschego nie ma „śladu południowej jasności nieba i nic łaski”, ale „nieporęczne stroje z nutką rozpustnego barbarzyństwa i powagi”, a nawet „pewnego stopnia niefrasobliwości”. Ocena Nietzschego jest uważana przez wielu za wgląd w istotę sprawy, chociaż oczywiste jest, że Nietzsche przesadzał, aby być prowokującym. Dziś jednak ważniejsze jest to, że ta charakterystyka wydaje się być wynikiem podejścia do spektaklu Meistersingera, które zaniedbało lub nawet posunęło się do niewłaściwych elementów tej pracy. Do takiego wniosku doszedł także Meisteringer Edition z Critical Complete Edition dzieł muzycznych Richarda Wagnera (Richard Wagner, Sämtliche Werke, t. 9, I-III, pod redakcją Egona Vossa, Moguncja 1979–1987). W rzeczywistości ustalono, że pierwszy wydruk partytury opublikowanej przez Söhne B. Schotta w Moguncji w 1868 r. Zawierał wiele błędów i przeoczeń, szczególnie w odniesieniu do dynamicznych oznaczeń i artykulacji. Różnica między kropkami staccato i myślnikami, która ma wpływ na brzmienie, została po prostu zignorowana. Istotne pominięcie tych oznaczeń staccato jednoznacznie zwraca uwagę na fakt, że Wagner zamierzał lżejsze brzmienie niż zostało wyprodukowane zgodnie z pierwszą edycją. To samo dotyczy dynamicznych oznaczeń, które zostały poddane ogólnemu procesowi niwelacji w pierwszym wydaniu, tym samym całkowicie maskując ich pierwotny szeroki zakres różnicowania. […] Kiedy cytowane jest powiedzenie „muzyka nadaje ton”, w rzeczywistości implikowane jest tempo, dynamika. Jeśli nowe ustalenia zawarte w edycji Critical Complete Edition Meistersinger zostaną potraktowane poważnie, nieuchronnie wytworzy to nowy dźwięk Meistersinger. ” (Egon Voss, cytowany ze wstępu do nowej partytury wokalnej Meistersinger; przetłumaczony przez Lindsay Chalmers-Gerbracht).
  • Skład
    Richard Wagner
  • Instrument(y)
    głos
  • Wersja językowa
    angielska, niemiecka
  • Wydawnictwo
    Schott Music
  • Liczba stron
    672
Loading...