Johann Sebastian Bach
Notebook for Anna Magdalena Bach (1725)Anna Magdalena z domu Wilckin, wdowa po panu Johannie Sebastianie Bachu, kantorze szkoły św. Tomasza” – tak brzmi wpis z dnia 29 lutego 1760 r. w lipskim „Ratsleichenbuch” ( Miejski Rejestr Zgonów) dla kobiety, której nazwisko stało się znane na całym świecie dzięki dwóm książkom muzycznym przygotowanym dla niej przez Jana Sebastiana Bacha. Sam Bach otworzył księgę dwoma dużymi Partitami, opublikowanymi później w pierwszej części „Clavierübung”, resztę treści ustaliła Anna Magdalena. W sumie są to krótkie fragmenty „galanterie”: menuety, polonezy , marsze, kompozycje starszych dzieci i próby młodszych, małe utwory, które przepisywała z rodzinnej księgi gości i które zostały tam wpisane mniej więcej jako dowód przyjaźni przez licznych gości w domu Bacha. Palcowania dodane przez Renate Kretschmar-Fischer stanowią wybór spośród wielu możliwych opcji. Zostały one wybrane ze szczególnym uwzględnieniem inspiracji, jaką ten wspaniały tom z kręgu rodzinnego Bacha może nadal wnosić do lekcji gry na fortepianie. W tym sensie są one również dostosowane do małych rączek poszukujących idealnego połączenia między zręcznością fizyczną, rozsądnym prowadzeniem głosu i projektem muzycznym. Renate Kretschmar-Fischer studiowała w klasie mistrzowskiej Conrada Hansena oraz była stypendystką Music Summer School w Bryanston (Wielka Brytania), gdzie współpracowała z Arthurem Schnabelem, Monique Haas, Georgesem Enescu, Nadią Boulanger i Igorem Strawińskim. Przez ponad trzydzieści lat wykładała jako profesor w Hochschule für Musik Detmold i była członkiem jury wielu konkursów krajowych i międzynarodowych.