Satie, Erik
Ogives / Gymnopédies
„Ogives” i Gymnopédies Satie to kamienie milowe w historii muzyki współczesnej. Cztery metrycznie wolne „Ogives” (oznaczające spiczaste łuki) odzwierciedlają wpływ francuskiego ruchu nowogotyckiego lub neogregońskiego w architekturze z ich wyraźnymi liniami i efektami echa. Trzy „Gymnopédies” postępują z kołysaniem, akordem, a radykalnie rzadkie pismo Satie nawiązuje ironicznie do tańca młodych wojowników w starożytnej Sparcie podczas rytuałów gymnopaedia.
Elementy są łatwe do gry i idealnie nadają się do celów dydaktycznych. Informacje na temat praktyki wykonawczej Steffen Schleiermacher, specjalistki od Satie, dają wgląd w estetykę muzyczną Satie.
- Edycja urtext na podstawie wszystkich źródeł i aktualnego stypendium
- Łatwy do gry
- Idealny do celów dydaktycznych
- Z praktycznymi sugestiami dotyczącymi wydajności (Eng / Ger)
- Z informacyjnym wstępem (Eng / Ger) i komentarzem krytycznym (Eng)
Jens Rosteck
jest muzykologiem, historykiem kultury i pisarzem. Napisał książki o Kurcie Weillu i Lotte Lenyi, Oscara Wilde, Boba Dylana, Jane i Paula Bowlesa, Hansa Wernera Henze oraz rozprawę o operach Claudela Dariusza Milhauda. Mieszka w południowej Francji i przez wiele lat był autorem encyklopedii muzycznej MGG, pisząc o muzyce francuskiej.
Steffen Schleiermacher
studiował jako „Meisterschüler” w „Berliner Akademie der Künste” oraz w klasie Aloys Kontarsky w „Musikhochschule Köln”. Prowadzi serię koncertów musica nova w „Gewandhaus Leipzig”, był założycielem Ensemble Avantgarde, a także koncertuje i wykłada jako kompozytor, pianista i dyrygent w całej Europie, USA, Ameryce Południowej i Azji. Był stypendystą (w tym Villa Massimo Rome) i licznymi nagrodami nagraniowymi, a także „Chevalier des Arts et Lettres”. Zrobił około. 60 nagrań CD, w tym pełne utwory fortepianowe Cage i liczne dzieła fortepianowe Sati