Od dziesięcioleci dwotomowe wydanie sonat fortepianowych Beethovena Henle Urtext utrzymuje swój status na całym świecie jako standardowe wydanie referencyjne wśród pianistów. Po publikacji na początku lat pięćdziesiątych pod redakcją monachijskiej muzykolog Berthy Antonii Wallner - przy wsparciu Archiwum Beethovena w Bonn - to wybitne osiągnięcie redakcyjne szybko zostało uznane przez świat pianistów za nowy punkt odniesienia. Prowadzone przez dziesięciolecia rygorystyczne testy terenowe doprowadziły do ulepszeń i udoskonaleń, dzięki czemu ta edycja sonat fortepianowych Beethovena Henle Urtext jest dziś powszechnie uważana za źródło odniesienia.
Drukowane palcowania dostarczone przez pianistę i ważnego pedagoga muzycznego Conrada Hansena są uważane za znaczące sugestie dotyczące rozwiązywania problemów technicznych i muzycznych: "jak najmniej palcowań, choć pouczających" (Hansen).
Wydawnictwo G.Henle oferuje również sonaty Beethovena w alternatywnym wydaniu drukowanym Urtext bez palcowania (HN 1032 i HN 1034), a także partyturę kieszonkową w naszej serii partytur studyjnych (HN 9032 i HN 9034). sonaty w wersji cyfrowej w aplikacji "Henle Library", tutaj w połączeniu z różnymi subiektywnymi, wybieranymi palcowaniami takich artystów jak Eugen d'Albert, Claudio Arrau, Conrad Hansen i Artur Schnabel.
32 sonaty fortepianowe Beethovena otwierają przed nami praktycznie niewyczerpane bogactwo fantazji pianistycznych i muzycznych, głównie dzieł najbardziej znanych na lekcjach fortepianu, salach koncertowych i nagraniach. Hans von Bülow podkreślił wagę i znaczenie sonat fortepianowych Beethovena swoim bon motem, że stanowią one "Nowy Testament muzyki". 32 sonaty z numerami opusowymi to świadomy wybór; trzy sonaty "wyborcze" trzynastoletniego chłopca, WoO 47, nie są zawarte w "Nowym Testamencie". Są one dostępne w firmie Henle w osobnym wydaniu Urtext (HN 255). G. Henle Publishers oferuje również każdą sonatę Beethovena jako samodzielne wydanie Urtext (w wersji drukowanej lub w aplikacji).