Żywe „Rapsodie” Brahmsa op. 79 z 1879 roku należy do jego najczęściej granych utworów. Trudno mu było znaleźć dla nich odpowiedni tytuł, wahając się między „Piano Piece”, „Capriccio” (nr 1) i „Caprices”. Jego dłoń została wymuszona przez oddaną Elisabeth von Herzogenberg, która powitała utwory pozdrowieniem „Wy (dla mnie) bezimienni w mglistym stroju rapsodii”.
Teraz ekspert Christian Brahms, Christian Köhn, prezentuje te popularne utwory w najnowszym wydaniu, które pozostaje wierne źródłom i odzwierciedla najnowsze ustalenia stypendium Brahmsa. Oprócz informacyjnego Przedmowy wydanie zawiera pouczające szczegóły dotyczące praktyki wykonawczej dnia Brahmsa. Grawerowanie przyjazne dla czytelnika, wygodne przewracanie stron, w tym rozkładana strona i palcowanie w razie potrzeby, edycja spełnia wszystkie potrzeby dzisiejszych wykonawców.