Latem 1913 r. Satie raz jeszcze wyśmiewała siebie i świat muzyki zestawem parodycznych utworów fortepianowych na różnych zwierzętach morskich, nadając mu groteskowy tytuł „Embryons desséchés” (Desiccated Embryos).
Notacja bez pasków, „historie” pod muzyką i fałszowanie znanych utworów muzycznych, najbardziej uderzający Marsz żałobny z fortepianu Chopina „Sonata b-moll”, sprawia, że utwór jest baryłką muzycznej zabawy.
To wydanie Urtext wiernie przestrzega źródeł i odzwierciedla najnowsze ustalenia stypendium Satie. Zawiera tłumaczenia wszystkich francuskich tekstów Satie, praktyczne przewracanie stron, notatki na temat praktyki wykonawczej Steffen Schleiermacher, specjalistki Satie oraz pouczające Słowo wstępne.
Utwory są w zakresie od łatwego do umiarkowanego poziomu trudności i stanowią idealny dodatkowy zróżnicowany repertuar do celów dydaktycznych.