Już w wieku czterech lat Mozart zadziwił ojca szybkością umysłu przy klawiaturze. Pierwsze utwory to łatwe ruchy taneczne pięciolatka, który rozwijał się z niezwykłą szybkością. Za życia napisał kilka utworów fortepianowych oprócz sonat i wariacji. Utwory z jego młodości, w większości zapisane w książce muzycznej dla Marii Anny Mozart oraz w tak zwanym szkicowniku londyńskim, są w większości krótkimi ruchami tanecznymi, ale już istnieją też długie ruchy indywidualne. Od połowy lat siedemdziesiątych XVII w. Istnieją głównie większe pojedyncze dzieła, w tym fantazje i ronda, które mogą się równać z sonatami i odmianami okresu wiedeńskiego.
Tom 2 zawiera dojrzałe prace z późniejszych lat komponowania, w tym popularne fantazje i ronda, a także kilka szkiców w formie sonatowej ukończonych przez współtwórców Mozarta. Ponadto obecne wydanie zawiera wersje fortepianu solo Rondo K 382, rondo z Duetu na skrzypce i altówkę K 423, a także uwerturę „Uprowadzenia z Seraju”.
Vorwort
Rondos
Sonatensätze
Präludien, Fantasien und Fugen
Kleinere Einzelstücke
Klavierarrangements
Anhang I: Werke zweifelhafter Echtheit
Anhang II: Sonatensätze ergänzt von Robert D. Levin
Anhang III: Orgelwerk
Facsimila
Kritische Anmerkungen