Tom IV „Pełnych sonat fortepianowych” Skrjabina łączy Sonatę nr 9 op. 68 (przydomek „Czarna Msza” - ale nie Skrjabina) i Sonata nr 10 op. 70. Te dwie prace powstały właściwie w tym samym czasie, odpowiednio w latach 1911–13 i 1912–13.
Christoph Flamm nadał obu sonatom zupełnie nowy wygląd w nowej edycji Urtext. Wykorzystując wszystkie źródła autografów, w tym szkice i szkice Skrjabina, doszedł do zaskakujących nowych odczytów. Jego przedmowa rzuca pouczające światło na genezę i znaczenie tych dzieł; wiele wariantów jest szczegółowo udokumentowanych w komentarzu krytycznym. Wysokie standardy redakcyjne są uzupełnione przestronnym grawerem i praktycznymi przewracaniem stron.
- Krytyczna naukowo edycja Urtext, w tym najnowsze wyniki badań
- Wszystkie źródła autografów, z którymi się skonsultowano, w tym szkice i szkice
- Dla studentów, pianistów i nauczycieli
- Szczegółowe przedmowa (niemiecki / niemiecki) i komentarz krytyczny (angielski)