Prezentowany tutaj koncert fortepianowy Mozarta inauguruje ambitny projekt w wydawnictwie Henle: w nadchodzących latach wiele z 23 koncertów fortepianowych mistrza Salzburga zostanie opublikowanych w całkowicie nowych wydaniach Urtext. I nikt inny jak András Schiff nie współpracuje z nami. Jego redukcje fortepianu są skierowane raczej do amatorów niż profesjonalistów; jego palce do partii solowej Mozarta zostały doskonale dopracowane i inspirują; a tam, gdzie brakuje oryginalnych kadencji Mozarta, uwzględniono te udoskonalone stylistycznie Schiffa. Czyniąc to, dążymy do ustanowienia nowego precedensu. Jakość jest gwarantowana nie tylko przez Andrása Schiffa, ale także przez uczonych Mozarta, którym wydawcy Henle powierzyli swoje wydania Urtext. Każda praca jest edytowana przez specjalistę, zgodnie z wcześniej określonymi wytycznymi redakcyjnymi. Zapoznano się przede wszystkim z odręcznymi partyturami Mozarta, które są najważniejszymi źródłami. W niektórych przypadkach nie były one jeszcze dostępne podczas przygotowywania poprzednich edycji. Co więcej, wiemy dzisiaj, że oprócz własnych rękopisów Mozarta, wczesne kopie części i grafiki zawierają również ważne informacje dotyczące tekstu muzycznego. Koncerty fortepianowe Mozarta, będące koprodukcją z Breitkopf & Härtel, są nie tylko dostępne jako atrakcyjne i niedrogie obniżki fortepianów, ale także towarzysząca partytura dyrygenta Urtext, partie orkiestrowe i wynik studyjny. Zapewni to, że to bogate nowe wydanie będzie mogło być używane w wielu różnych kontekstach: czy studiując partię solo w ostatecznym wydaniu Urtext, który odzwierciedla najnowsze wyniki badań; lub gra z drugim pianistą, zapewniając redukcję fortepianu, która nie tylko brzmi doskonale, ale jest również łatwa do grania; lub studiowanie i czytanie partytury, a na koniec występ z orkiestrą, z wykorzystaniem nowo przygotowanego materiału. To prawdziwie inauguracja projektu na rok Mozarta 2006.