Pięć koncertów fortepianowych Beethovena od dawna stanową podstawę repertuaru pianisty i są od zawsze interesujące dla koncertowej publiczności. Tutaj w jednym wygodnym tomie znajduje się wszystkie pięć, reprodukowane bezpośrednio z autorytatywnego wydania Breitkopfa i Härtel, w tym większość własnych kadencji kompozytora.
Koncerty te ukazują stały rozwój mistrzostwa Beethovena w zakresie środków pianistycznych i orkiestrowych przez jego wczesny i średni okres. Pierwsze dwa, nr 1 C-dur op. 15 (1795) i nr 2 B-dur op. 19 (przed 1793), odzwierciedlają młodzieńczą żywiołowość wcześniejszego stylu Beethovena. Nr 3 c-moll op. 37 (1800), jest "jednym z najbardziej udanych wcieleń" stylu c-moll Beethovena "(New Grove Dictionary) i nr 4 w G-dur op. 58 (1805-1806), jest uważany za kamień milowy w rozwoju koncertów. Nr 5 Es-dur op. 73 („Cesarz” 1809) wyraźnie ilustruje dalsze innowacje Beethovena w strukturze koncertu.