Nowa edycja wyjaśnia wiele niejednoznaczności w rozmyciu i dynamice, a także niweluje liczne błędne nuty w głosach wewnętrznych. Oferuje wykonawcom w pełni niezawodny tekst muzyczny nienagannie ułożony, tak aby spełnić potrzeby wykonawców.
Wynik pracy Del Mar można podsumować słowami: Klarowność, przejrzystość, doskonałość.
- Urtext jakości Bärenreiter
- Krytyczny komentarz z faksymile
- Starannie rozmieszczone partie wykonawcze
Najbardziej niezawodne wersje znajdują się głównie w Kompletnych edycjach. Ale nawet tomy Kompletnych Edycji tracą aktualność, gdy tylko pojawiają się ważne źródła, o których redaktor nie wiedział. Tak samo jest z tomem sześciu kwartetów smyczkowych Beethovena op. 18, napisany między 1798 a 1800 rokiem, który został opublikowany w Beethoven Complete Edition w 1962 roku. Przez kilka dziesięcioleci była to standardowa edycja tych kwartetów. Opiera się jednak na niedokładnym źródle - oryginalnym drukowanym wydaniu z 1801 r. (Rękopis Beethovena nie przetrwał). Dopiero pod koniec lat osiemdziesiątych odkryto kopię części niezależną od tego źródła. Pozwoliło to na rozwiązanie wielu problemów związanych z drukiem z 1801 roku. Jonathan Del Mar powrócił teraz do tych ważnych kopii swojej krytycznej edycji op. 18, automatycznie dając tej edycji bardziej niezawodną podstawę niż wydanie pełne. [...] Podobnie jak w poprzednich edycjach Beethovena, Del Mar zapewnia użytkownikowi obszerny opis i ocenę wszystkich źródeł (w tym nieistotnych) oraz starannie dopracowany katalog wariantów odczytów. [...] Sumiennie opisuje w ten sposób sposób, w jaki podjął decyzje redakcyjne, a nawet przedstawia możliwe alternatywne interpretacje do dyskusji. Daje to poczucie posiadania naprawdę starannie przygotowanej edycji w ręku. Prawdopodobnie szybko zastąpi starą edycję.
(Andreas Friesenhagen, FONO FORUM 12/07)