Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Na plan pierwszy zdecydowanie wysuwają się walory poznawcze. Praca zawiera ogromny ładunek informacyjny, a informacje te pochodzą z bardzo różnych dziedzin. Zapoznaje nas z wydarzeniami historycznymi, szczegółami natury technicznej, warsztatem kompozytora muzyki filmowej i jego współpracowników, analizuje kwestie terminologiczne, twórczość najbardziej znanych autorów partytur filmowych, rozważa implikacje gatunkowe, zagadnienia funkcji, jakie muzyka w filmie może pełnić, a także sprawę jej odbioru.
Autorka rysuje program badań tzw. muzykologii filmowej jako subdyscypliny, której przedmiotem badań byłaby szeroko pojmowana muzyka filmowa, a jako swoje źródła traktowałaby filmy i partytury oraz świadectwa z epoki; odwoływałaby się do koncepcji teoretycznych i metod analizy muzykologii i filmoznawstwa; uwzględniałaby też aspekty estetyczne i socjologiczne. W istocie nie mamy tu do czynienia z historią muzyki filmowej jako takiej, lecz z tym, co działo się, jeśli tak można powiedzieć, „wokół” niej.
check_circle
check_circle