Róg jest z pewnością najbardziej „romantycznym” instrumentem i jest dobrze znanym faktem, że odgrywa znaczącą rolę w twórczości Webera. Der Freischütz i Oberon byłyby nie do pomyślenia bez ich wołania rogów, bez względu na to, czy oznaczałyby tęsknotę czy wezwanie do polowania. Ale Weber w swoich operach nie tylko nadał temu instrumentowi ważne partie solo; napisał także wirtuozowski utwór koncertowy, który do dziś jest uważany za jeden z najtrudniejszych w całym repertuarze tubowym - nie tylko dlatego, że solista musi grać trzyczęściowe akordy (!) w kadencji. Ta edycja Henle Urtext oparta jest na autografie, kopii grawera (sprawdzonej przez samego Webera) i pierwszej edycji, a zatem oferuje najlepszy możliwy tekst muzyczny dla tych, którzy chcą poznać ten wysoce skuteczny utwór wirtuozowski. Przedmowa również po raz pierwszy przedstawia szczegóły biograficzne Sebastiana Raucha, monacha z Monachium, który zamówił to Concertino.