Swoimi sonatami na wiolonczelę i fortepian Beethoven położył podwaliny pod zupełnie nowy gatunek muzyki kameralnej, który zainspirował kolejnych kompozytorów, takich jak między innymi Johannes Brahms i Richard Strauss. Zakres tego, co przetrwało z pięciu dzieł Beethovena, jest zupełnie inny. Natomiast wszystkie oryginalne rękopisy dwóch wczesnych sonat op. 5, z późnego opusu 102 zachowany jest niezwykle obszerny materiał źródłowy, który jednak nie pozostawia nie mniej poważnych kwestii nierozstrzygniętych. Nowe wydanie Wiener Urtext Edition zawiera tekst muzyczny uzyskany z krytycznego porównania źródeł, które jednak unika sugerowania absolutnej pewności przy problematycznych fragmentach. W tym przypadku redaktor sugeruje raczej najbardziej prawdopodobne rozwiązanie jako tekst główny, ale alternatywne są udostępniane muzyk w przypisach i uwagach - aw przypadku większych rozbieżności nawet w oddzielnej części wiolonczeli, tak aby wiolonczelista mógł zobaczyć takie informacje bez konieczności zaglądania do Raportu krytycznego. Tom zawiera również wersję wiolonczelową Sonaty na róg op. 17, którego alternatywne oprzyrządowanie, zgodnie z ostatnimi badaniami, można uznać za absolutnie autentyczne. Dzięki rozkładanym stronom i zoptymalizowanemu przewracaniu stron materiał do wykonania jest niezwykle praktyczny. Aranżacja partii wiolonczeli autorstwa Heinricha Schiffa uwzględnia nie tylko indywidualne techniki gry muzyków, ale także różnice między poszczególnymi instrumentami. nawet w oddzielnej części wiolonczelowej, aby wiolonczelista mógł zobaczyć takie informacje bez konieczności zaglądania do Raportu krytycznego. Tom zawiera również wersję wiolonczelową Sonaty na róg op. 17, którego alternatywne oprzyrządowanie, zgodnie z ostatnimi badaniami, można uznać za absolutnie autentyczne. Dzięki rozkładanym stronom i zoptymalizowanemu przewracaniu stron materiał do wykonania jest niezwykle praktyczny. Aranżacja partii wiolonczeli autorstwa Heinricha Schiffa uwzględnia nie tylko indywidualne techniki gry muzyków, ale także różnice między poszczególnymi instrumentami. nawet w oddzielnej części wiolonczelowej, aby wiolonczelista mógł zobaczyć takie informacje bez konieczności zaglądania do Raportu krytycznego. Tom zawiera również wersję wiolonczelową Sonaty na róg op. 17, którego alternatywne oprzyrządowanie, zgodnie z ostatnimi badaniami, można uznać za absolutnie autentyczne. Dzięki rozkładanym stronom i zoptymalizowanemu przewracaniu stron materiał do wykonania jest niezwykle praktyczny. Aranżacja partii wiolonczeli autorstwa Heinricha Schiffa uwzględnia nie tylko indywidualne techniki gry muzyków, ale także różnice między poszczególnymi instrumentami. 17, którego alternatywne oprzyrządowanie, zgodnie z ostatnimi badaniami, można uznać za absolutnie autentyczne. Dzięki rozkładanym stronom i zoptymalizowanemu przewracaniu stron materiał do wykonania jest niezwykle praktyczny. Aranżacja partii wiolonczeli autorstwa Heinricha Schiffa uwzględnia nie tylko indywidualne techniki gry muzyków, ale także różnice między poszczególnymi instrumentami. 17, którego alternatywne oprzyrządowanie według ostatnich badań można uznać za absolutnie autentyczne. Dzięki rozkładanym stronom i zoptymalizowanym przewracaniu stron materiał do wykonania jest niezwykle praktyczny. Aranżacja partii wiolonczeli Heinricha Schiffa uwzględnia nie tylko indywidualne techniki gry muzyków, ale także różnice między poszczególnymi instrumentami.
Lista utworów:
Beethoven: Cello Sonata in F major, Op. 17 (transcribed by Beethoven from horn sonata)
Beethoven: Cello Sonata No. 1 in F major, Op. 5 No. 1
Beethoven: Cello Sonata No. 2 in G minor, Op. 5 No. 2
Beethoven: Cello Sonata No. 3 in A major, Op. 69
Beethoven: Cello Sonata No. 4 in C major, Op. 102 No. 1
Beethoven: Cello Sonata No. 5 in D major, Op. 102 No. 2