Urodzony w Erfurcie kompozytor Edward Mollenhauer (1827–1914) odniósł sukces w Ameryce jako solista i nauczyciel. Jego najbardziej znane utwory dla młodych skrzypków to „The Infant Paganini” i „The Boy Paganini”.
Oba pojawiają się tutaj w oryginalnej wersji na skrzypce i fortepian oraz, po raz pierwszy, w transkrypcji na wiolonczelę i fortepian autorstwa Christopha Sassmannshausa.
Fantazja Mollenhauera „The Infant Paganini” to urocze wprowadzenie do wczesnych technik wirtuozowskich. Wymaga technik kłaniania się, takich jak detaché, legato, spiccato i arpeggio na trzech strunach. Gracze powinni także grać w harmoniczne i pizzicato.
Prezentacja ta (BA 10691) może być wykonana przez młodych skrzypków, którzy mogą grać na pozycjach od pierwszej do trzeciej i którzy zbliżają się do ukończenia Sassmannshaus Early Start na skrzypcach, tom 4.
To (BA 10693) mogą być równie opanowane przez młodych studentów wiolonczeli którzy pracują z tomem 4 Sassmannshaus „Early Start on the Cello” i mogą zarządzać od pierwszej do czwartej pozycji.
„The Boy Paganini” to imponujący utwór koncertowy, który jest bardziej wymagający. Jego dwa ruchy wymagają zmiany miernika, harmonicznych i programu pizzicato. Inne wyzwania obejmują akordy na wszystkich czterech strunach i proste przejścia w oktawach.
Na skrzypcach (BA 10692) wymagania techniczne wymagają pierwszej do piątej pozycji, podczas gdy na wiolonczeli (BA 10694) uczeń musi być w stanie grać na pierwszej do czwartej pozycji.
Zarówno skrzypkowie, jak i wiolonczelnicy powinni ukończyć tom 4 odpowiednio „Early Start on the Violin” i „Early Start on the Cello”, aby opanować tę pracę.
• Popularne utwory recitalowe dla młodych skrzypków i wiolonczelistów
• Obie prace stanowią idealną kontynuację metod „Early Start” Sassmannshausena
• Utwory pierwotnie ocenione na skrzypce teraz dostępne również po raz pierwszy na wiolonczelę