Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Rapsodia na temat Paganiniego Siergieja Rachmaninowa była jego ostatnim i jednocześnie najważniejszym dziełem na fortepian i orkiestrę. Jako cykl wariacji na temat 24 Kaprysu Paganiniego z op. 1 wpisuje się w tradycję wielkich dzieł Franciszka Liszta i Johannesa Brahmsa na ten słynny temat. „To coś dla publiczności” – pisał recenzent „New Yorkera” o jednym z pierwszych wykonań tej Rapsodii z kompozytorem przy fortepianie, „seria świetności na fortepian, dramatyczne nawiązania do Dies Irae, szeroko otwarte Schmalz na podzielone smyczki i staromodną brawurę”. To znakomite dzieło, obok II i III Koncertu fortepianowego, zalicza się dziś do najczęściej wykonywanych utworów Rachmaninowa. Przy tworzeniu pierwszego urtekstowego wydania Rapsodii redaktor miał okazję zapoznać się zarówno z autografem Biblioteki Kongresu, jak i z pierwszym wydaniem, którego publikację nadzorował kompozytor. Oprócz partii solowej redukcja fortepianu oferuje bardzo grywalną aranżację oprawy orkiestrowej. Równolegle z niniejszym wydaniem we współpracy z Breitkopf & Härtel wydano partyturę i partie orkiestrowe.
check_circle
check_circle