Debussy z ufnością napisał do swojego wydawcy Jacquesa Duranda w sierpniu 1905 roku:
„Wierzę - bez nieuzasadnionej próżności - że te trzy utwory okażą się dobre i zajmą znaczące miejsce w literaturze muzyki fortepianowej… na lewo od Schumanna lub na prawo od Chopina… jak ci się podoba ”. „Obrazy” Debussy'ego, popularne już za życia Debussy'ego, zachwycają opalizującym kolorem i olśniewającymi harmoniami „odzwierciedlającymi najnowsze odkrycia w chemii harmonicznej”. Druga seria wirtuozowska jest notowana na trzech pięcioliniach.
Dla upamiętnienia 150. urodzin Debussy'ego Bärenreiter publikuje Urtext wydanie tych utworów, odzwierciedlające najnowsze stypendium i analizę źródeł. Jasna prezentacja, palcowanie Tamary Stefanovich i cenne informacje na temat praktyki wykonawczej zapewniają optymalne warunki do studiowania pracy.
- Edycja urtext na podstawie najnowszych badań
- Obejmuje palcowanie Tamary Stefanovich
- Ze szczegółowym wstępem (Eng / Ger) i komentarzem krytycznym (Eng)
Tamara Stefanovich
studiował na uniwersytecie w Belgradzie, w Curtis Institute of Music oraz w „Hochschule für Musik und Tanz” w Kolonii. Występowała z Cleveland Orchestra, London Philharmonic i Chicago Symphony Orchestra pod dyrygentami, w tym Esa-Pekka Salonen, Vladimir Jurowski i Pierre Boulez, a także nagrała dla Deutsche Grammophon. W 2011 roku wykonała „Obrazy I” i „II” Debussy'ego dla „Klavier-Festival Ruhr”. Wraz z Pierre-Laurentem Aimardem przygotowała palcowanie do albumu fortepianowego „Klavier-Festival Ruhr” Bärenreiter (BA 9659).