• ZASADY GRY NA FLECIE POPRZECZNYM, PODŁUŻNYM I NA O

ZASADY GRY NA FLECIE POPRZECZNYM, PODŁUŻNYM I NA O

48,00 zł
Brutto
HOTTETERRE JACQUES-MARTIN
Ostatnie sztuki w magazynie

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

Pierwsze polskie tłumaczenie traktatu Principes de la flûte traversière, ou flûte d’Allemagne, de la flûte douce, et du hautbois Jacquesa-Martina Hotteterre’a ZAWARTOŚĆ Wstęp Od tłumacza Traktat o flecie poprzecznym Przedmowa Rozdział I. O podstawie ciała i układzie rąk Rozdzaił II. O zadęciu Rozdział III. Pierwsze objaśnienie dotyczące dźwięków naturalnych w pierwszej tabeli Rozdzaił IV. Pierwsze objaśnienie drugiej tabeli zawierającej tryle na dźwiękach naturalnych Rozdział V. Drugie objaśnienie pierwszej tabeli dotyczące dźwięków podwyższonych i obniżonych Rozdział VI. Kolejne objaśnienia dotyczące drugiej tabeli zawierającej tryle Rozdział VII. Uwagi o niektórych półtonach i trylach Rozdzaił VII. O artykulacji, port de voix, accents i doubles cadences na flecie poprzecznym i innych instrumentach dętych Rozdzaił IX. O flattements lub tremblements mineur i o battements Traktat o flecie podłużnym Rozdział I. O trzymaniu fletu i układzie palców Rozdział II. Objaśnienie pierwszej tabeli wszystkich dźwięków Rozdzaił III. Objaśnienie tryli Rozdział IV. O flattements i battements Metoda nauki gry na oboju Tabele chwytów Bibliografia FRAGMENT WSTĘPU Spośród wielu francuskich „dynastii” muzyków i konstruktorów chyba żadne nazwisko nie zapisało się w historii równie mocno jak rodziny Hotteterre. Ich dokonania w zakresie budowy instrumentów dętych drewnianych w znaczący sposób wpłynęły na rozwój estetyki brzmieniowej utworów instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych. Bez stworzonych przez nich prototypów oboju i fagotu oraz nowych modeli fletów podłużnego i poprzecznego, nie zaistniałyby w obecnym kształcie ani kantaty Bacha, koncerty Vivaldiego, opery Händla, ani symfonika klasyków wiedeńskich. Członkowie rodziny Hotteterre byli jednak nie tylko konstruktorami, ale także wybitnymi instrumentalistami swego czasu. Znaczące zasługi dla rozwoju techniki gry na instrumentach dętych drewnianych, a w szczególności flecie poprzecznym, oddał jeden z jej młodszych członków – Jacques-Martin – twórca licznych kompozycji kameralnych, a przede wszystkim autor jednej z najbardziej znanych szkół gry I połowy XVIII wieku, niewielkiej książeczki zatytułowanej Principes de la flûte traversière, ou flûte d’Allemagne, de la flûte douce, et du hautbois, divisés par tratiés (Paris 1707)…
  • Instrument(y)
    flet, obój
  • Wersja językowa
    polska
  • Redakcja/Opracowanie
    tłum. Magdalena Pilchred. Marek Nahajowski
  • Wydawnictwo
    Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
  • Liczba stron
    80
Loading...